Mężczyzna niczego się nie domyślił. Do oszustwa doszło w poniedziałkowy poranek. Łukowianin zalogował się na swoją pocztę mailową i zobaczył wiadomość, która jak sądził, pochodziła z portalu aukcyjnego, na którym miał konto. W przysłanym komunikacie przeczytał, że w ciągu 24 godzin musi uregulować brakującą należność i wpłacić na konto 1,36 zł.
Nieuregulowanie tej płatności we wskazanym czasie miała skutkować zablokowaniem konta na portalu aukcyjnym – informują lubelscy policjanci.
Poszkodowany wpłacił pieniądze. Po otwarciu maila, a następnie kliknięciu w link przekierowujący do banku, mężczyzna wykonał przelew, a następnie wylogował się. O swoim błędzie i utracie pieniędzy poszkodowany dowiedział się dopiero na drugi dzień.
Przedsiębiorca mówił, że we wtorek rano z systemu bankowego otrzymał powiadomienie o dokonaniu 18 transakcji płatniczych z jego konta złotówkowego i walutowego. Okazało się, że z jego kont bankowych wypłacono ponad 340 tys. zł – dodają funkcjonariusze.
Zobacz także: Złodziejka w sklepie. Policja opublikowała film
Policja apeluje o ostrożność. Lubelscy funkcjonariusze przypominają, że przed dokonaniem transakcji w internecie należy dokładnie sprawdzić gdzie i komu wysyłamy pieniądze. Podejrzane maile i linki mogą przekierować nas na stronę, za pomocą której oszuści wykradną nasze dane.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.