W niedzielę 7 czerwca ruszyła kampania marki Durex "głośni w łóżku". Idea reklamy polega na zachęcaniu par (niezależnie od orientacji) do wyrażania swoich pragnień oraz zwracania uwagi na potrzeby partnera.
W spocie reklamowym pojawiają się cztery pary, z czego trzy są heteroseksualne, a jedna to para mężczyzn. Wszystkie z nich opowiadają, "co lubią". W kilku ujęciach widzimy jak mężczyźni delikatnie dotykają się i obejmują.
Jak donosi portal Wirtualnemedia.pl, ta scena nie spodobała się biuru reklamy Telewizji Polskiej, które odmówiło emisji materiału. Powołano się na fragment ustawy o radiofonii i telewizji, w którym mowa jest o tym, że "audycje lub inne przekazy zawierające sceny lub treści mogące mieć negatywny wpływ na fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich (...) mogą być rozpowszechniane wyłącznie w godzinach od 23 do 6.".
Czytaj także:
Zakazana reklama
Zatem choć ustawa pozwala na puszczanie tego rodzaju materiałów po 23, to TVP powołało się na nią odmawiając puszczania reklamy o jakiejkolwiek godzinie. Spot możemy od niedzieli zobaczyć natomiast na kanałach związanych z Polsatem oraz TVN-em.
To nie pierwsza sytuacja, gdy TVP odmawia puszczania reklam. We wrześniu 2019 odmówiono Okręgowej Izbie Lekarskiej w Warszawie emisji spotów "Polska to chory kraj" nawołującej do poprawy stanu służby zdrowia, tłumacząc to "niezgodnością z linią programową TVP'.
Wcześniej odmówiono m.in. Wirtualnej Polsce kampanii przeciwko mowie nienawiści, również powołując się na ustawę o radiofonii i telewizji. Tak samo odmówiono emisji materiałów organizacji HejtStop oraz kampanii za kontrolą obecności w Polsce żywności GMO .
Zobacz także: Cezary Tomczyk krzyczał przez megafon do Samuela Pereiry z TVP. Marcin Kierwiński tłumaczy