Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Kochają ją ludzie na całym świecie. Znana sieć ma mocno wejść w piłkę nożną

7

Trudno wyobrazić sobie osobę, która nigdy nie słyszała o McDonald's. Znana firma serwująca jedzenie typu fastfood od 1994 roku współpracuje z FIFA, ale teraz ma zdecydować się na mocniejsze wejście w futbol. Otóż francuskie media donoszą, że restauracja zostanie sponsorem rozgrywek Ligue 1.

Kochają ją ludzie na całym świecie. Znana sieć ma mocno wejść w piłkę nożną
Na zdjęciu: restauracja McDonald's (GETTY, Bloomberg)

Sporą niespodzianką był moment, kiedy to poznaliśmy nazwę nowego sponsora tytularnego piłkarskiej Ligue 1. W 2020 roku podpisano bowiem umowę z firmą Uber Eats, która zajmuje się dostawą jedzenia w wielu krajach, w tym w Polsce.

Wspomniana firma dwa lata później postanowiła również zawiązać swoją współpracę z Francuską Federacją Piłki Nożnej. W ten sposób Uber Eats stało się sponsorem drużyny narodowej zarówno u mężczyzn i kobiet, jak i młodzieży.

Teraz wszystko wskazuje na to, że pięcioletni kontrakt amerykańskiej firmy z francuskimi rozgrywkami Ligue 1 nie zostanie przedłużony. Koncern płaci obecnie 15 milionów euro za sezon i nie ma zamiaru podwyższać tej sumy głównie z uwagi na planowane odejście Kyliana Mbappe z Paris Saint-Germain.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Romantycznie. Zobacz, gdzie Justyna Żyła wybrała się z ukochanym

Legendarna marka w nazwie Ligue 1

Jednak jest już kandydat chętny na sponsoring francuskich rozgrywek, o czym przekazał Daniel Riolo w programie "After Foot RMC". Jego zdaniem w nazwie Ligue 1 pojawi się znana na całym świecie marka, a mianowicie restauracja McDonald's.

Co najważniejsze dla Francuzów, gigant słynący ze sprzedaży fast foodów ma oferować 60 milionów euro za trzyletnią umowę. Tym samym Ligue 1 co sezon będzie otrzymywało o 5 mln więcej niż dotychczas.

Dla ligi francuskiej większy zysk jest bardzo ważny z uwagi na problemy dotyczące wpływów z transmisji. W końcu po raz pierwszy od 40 lat o prawa do rozgrywek nie powalczy stacja Canal+.

Natomiast McDonald's zostałoby piłkarskim sponsorem tytularnym po raz pierwszy w historii. Co prawda firma współpracuje z FIFA od 1994 roku, ale nigdy nie pojawiła się w nazwie żadnych rozgrywek pod egidą wspomnianej organizacji.

Trwa ładowanie wpisu:twitter
Autor: JFO
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Zobacz także:
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić