Rafał Strzelec
Rafał Strzelec| 
aktualizacja 

Polka w pokoju hotelowym w Turcji odsunęła kanapę. "Doznałam szoku"

148

Turcja to jeden z najpopularniejszych kierunków wakacyjnych. Również dla pani Ewy był to wymarzony kierunek. Niestety, kobieta przekonała się, że rajskie widoki ze zdjęć to tylko jedna strona medalu. Jak opisuje w rozmowie z "Dziennikiem Zachodnim", w hotelu czekał ją prawdziwy koszmar.

Polka w pokoju hotelowym w Turcji odsunęła kanapę. "Doznałam szoku"
Turcja (Getty Images, Alexandr Spatari)

Jak podaje "Dziennik Zachodni", pani Ewa pojechała na wakacje na przełomie września i października do jednego z hoteli na Riwierze Tureckiej. Już po wylądowaniu transfer do ośrodka trwał 2,5 godziny. Hotel miał być wymarzonym miejscem dla osób, które szukają zarówno atrakcji, jak i wytchnienia. Obiecywano także szereg aktywności dla dzieci. Napoje i jedzenie znajdowały się w ofercie all-inclusive.

Rozczarowanie pani Ewy było jednak ogromne. Na hotelowych gości miał czekać ciepły posiłek, tymczasem uczestnicy wycieczki dostali "kilka plasterków ogórka i pomidora". Obsługa miała być nieuprzejma, zaś wszędzie panował brud i syf. Gdy Polka przesunęła łóżko w jednym z pokoi i zobaczyła ukrytą za nim zagrzybiałą ścianę, przeżyła szok.

Wchodząc do pokoju, doznałam szoku. Czegoś takiego nigdy nie widziałam. Pościel była obrzydliwa, łóżka były brudne i poplamione, łazienka była w takim samym stanie. Nie wiem, jakich przymiotników użyć, by ten pokój opisać - opisuje turystka w rozmowie z "DZ".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Tatry po sezonie. Dominują trzy grupy turystów

Kluczem otworzysz wszystkie pokoje

Pani Ewa wraz z mężem postanowili udać się do recepcji. Poprosili o zmianę pokoju. Udało im się zmienić lokum, jednak warunki wcale nie były lepsze. To jednak nie wszystko. Okazało się, że klucz, którym małżeństwo otwierało pokój, pasuje także do zamków w sąsiednich pokojach.

Kobieta twierdzi, że gałki w drzwiach miały od wewnątrz przycisk. Jeśli ktoś go nie wcisnął wychodząc, to każdy mógł dostać się do jego pokoju.

Też nam się to przytrafiło. Pomyliliśmy numery i weszliśmy do pokoju, w którym spali ludzie - wspomina pani Ewa.

Polka na urlopie w Turcji i karaluchy między talerzami

Klienci katowickiego biura, które zorganizowało wycieczkę, postanowili zgłosić sprawę rezydentce. Pokazali zdjęcia z pokoju. Złożyli reklamację.

Nie tylko w pokojach był problem. Koszmarne warunki panowały także na plaży, na której znajdowało się mnóstwo śmieci, a także w hotelowej restauracji.

Zapleśniałe ściany, odłażące tapety, karaluchy biegające pomiędzy talerzami - opisuje pani Ewa w rozmowie z "DZ". Zauważa także, że taras był zamknięty, dlatego nie było możliwości zjedzenia posiłku poza restauracją.

Inny hotel? Za dopłatą!

Pani Ewa chciała uratować swoje tureckie wakacje. Postanowiła spróbować przenieść się z mężem do innego hotelu. Zaangażowała w sprawę swojego pełnomocnika, ale to nie pomogło. Katowickie biuro stwierdziło, że kobieta nie udzieliła mu odpowiednich uprawnień - pełnomocnictwo nie było podpisane.

Z relacji turystki wynika, że rezydentka nie odbierała telefonu ani nie odpisywała na wiadomości. Kontakt z nią był skrajnie utrudniony. Zanim przestała się odzywać, zaproponowała przenosiny do innego hotelu. Konieczne było jednak uiszczenie opłaty w wysokości 365 euro. Pani Ewa nie skorzystała jednak z tej opcji.

Kobieta złożyła reklamację, ale do tej pory biuro nie odniosło się do przesłanego pisma. Wczasowiczka otrzymała jednak drogą elektroniczną potwierdzenie, że reklamacja została dostarczona.

Reklamacja za wakacje w Turcji

Warto dodać, że reklamacje można składać u organizatora lub pośrednika. Wedle starych przepisów miał on 30 dni na rozpatrzenie pisma. Po upływanie tego czasu roszczenie było uznawane automatycznie. Obecnie prawo nie wskazuje takiego terminu.

Klient może dochodzić swoich praw przez 3 lata po zakończeniu wycieczki. Pomóc może Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Nieprawidłowości można zgłaszać także do Urzędu Wojewódzkiego lub Ministerstwa Sportu i Turystyki. Jeżeli reklamacja i negocjacje nie przyniosą rezultatu, ostateczną drogą jest pozew do sądu. Takie sprawy mogą jednak trwać bardzo długo.

Oceń jakość naszego artykułu:

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Zobacz także:
Oferty dla Ciebie

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem stronyKliknij tutaj, aby wyświetlić