Badanie pokazało, że na 17 proc. polskich plaż ani w ich okolicy w ogóle nie ma toalet. To oznacza konieczność załatwiania potrzeb fizjologicznych najczęściej w pobliskich lasach. Do tego jeśli toalety już się trafią, najczęściej są źle oznakowane i po prostu brudne. W komunikacie firmy TakeTask, która przeprowadziła badania, sanitariaty w wielu przypadkach nie były wystarczająco często sprzątane.
O ile toalety są problemem, o tyle piwo już nie. Można je było kupić na każdej plaży we wszystkich ocenianych nadmorskich kurortach. Najczęściej spotykane marki to Żywiec, Warka i Lech. Brakuje lokalnych browarów. Głównym kryterium wyboru piwa jest to, czy jest zimne. W 76 proc. zbadanych lokalizacji, można było kupić piwo smakowe, które najchętniej wybierały kobiety. Tylko na co czwartej plaży dało się kupić piwo bezalkoholowe.
*W przypadku lodów nie ma zbyt dużego wyboru. *Sprzedawcy tłumaczą to tym, że na plaży jest gorąco i utrzymywanie dużej liczby smaków, które rzadko się sprzedają, nie ma sensu. Jeśli chodzi o marki, to najczęściej można było kupić Algidę oraz Nestle. Zaraz za nimi uplasował się polski Koral.
*Recenzenci wzięli też pod lupę to, co można robić na plaży poza leżeniem i opalaniem. *Tylko na 26 proc. z nich plażowicze mieli do dyspozycji jakiekolwiek atrakcje. Najczęściej były to boiska do siatkówki. Je znajdziemy na co piątej plaży. W 19 proc. przypadków była to dmuchana zjeżdżalnia, zaledwie 5 proc. ma zjeżdżalnie wodne.
Badanie było prowadzone przez agentów TakeTask na przełomie lipca i sierpnia tego roku na 42 plażach. Sprawdzili oni 5 plaż w Międzyzdrojach, 4 w Sopocie, po 3 w Gdańsku i na Helu, po 2 w Krynicy Morskiej, Pogorzelicy, Gdyni, Ustroniu Morskim, Darłówku, Kołobrzegu, Juracie oraz w Mielnie. Pojedyncze nabrzeża zostały poddane analizie we Władysławowie, w Świnoujściu, Ustce, Kątach Rybackich, Chałupach, Niechorzu, Unieście, Dziwnowie, Sianożętach, Grzybowie, a także w Stegnie.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.