Przestępcy podszywają się pod pracowników banku. "Przestępcy powołują się na względy bezpieczeństwa i nakłaniają swoje ofiary do podania poufnych danych do bankowości internetowej oraz zainstalowania aplikacji do zdalnej weryfikacji" - podaje PKO BP w specjalnym komunikacie.
Bank prosi, by klienci uważali na podejrzane wiadomości od nieznanych osób. Wysyłane są przez SMS, Messenger czy WhatsApp itp. Oszuści nakłaniają do kliknięcia w link i podania danych.
W rzeczywistości to oszuści chcą zdobyć Twoje poufne dane do logowania i autoryzacji transakcji lub dane Twojej karty płatniczej. Tak wyłudzone dane można wykorzystać do wykonania nieuprawnionych transakcji z Twojego konta - zaznacza PKO BP.
Kliencie PKO BP, koniecznie przestrzegaj tych zasad!
PKO BP donosi, że pracownicy banku podczas rozmów telefonicznych nigdy nie proszą o to, by podawać hasła do serwisów bankowych. Jednocześnie przypomina swoim klientom, aby:
- nie wyrażali zgody na zainstalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł;
- nie wyłączali producenckich mechanizmów bezpieczeństwa na swoim urządzeniu;
- nie wykonywali działań, o które prosi nieznany nadawca w SMS-ie lub wiadomości e-mail, np: nie klikali w linki, nie podawali danych do logowania, kodów autoryzacyjnych, danych karty.