Torebka jest mniejsza niż ziarnko soli morskiej i wystarczająco wąska, by przejść przez ucho igielne. Jest tak mała, że do jej zobaczenia potrzebny będzie mikroskop - piszą na Instagramie pomysłodawcy oryginalnego projektu.
Czytaj także: Primark znika z centrów handlowych. W planie gigantyczne zwolnienia i zamknięcie centralnych placówek
"Mikroskopijna torebka" to kreacja amerykańskiego kolektywu artystycznego MSCHF. Jest kopią ikonicznego modelu On The Go z kolekcji Louisa Vuittona, ale wyróżnia ją rozmiar - torebka mierzy mniej niż 0,76 mm szerokości.
Mikroskopijna torebka sprzedana za ogromną sumę
Wykonany z żywicy fotopolimerowej z żelową obudową gadżet został stworzony w neonowym, jaskrawozielonym kolorze. Pomysł opracowania torebki niewidocznej gołym okiem to kolejny "żart" projektantów MSCHF, który miał na celu wyśmianie aktualnych trendów panującej w "luksusowej" modzie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Istnieją duże torebki, normalne torebki i małe torebki, ale to jest ostatnie słowo w miniaturyzacji torebek. Ponieważ niegdyś funkcjonalny przedmiot, taki jak torebka, staje się coraz mniejszy, jego status przedmiotu staje się coraz bardziej abstrakcyjny, aż do momentu, gdy staje się wyłącznie symbolem marki - tłumaczą przedstawiciele MSCHF.
W czerwcu torebka została wystawiona na aukcji przez Joopiter - pierwszy wirtualny dom aukcyjny, założony przez muzyka i producenta muzycznego Pharrella Williamsa. Cena wywoławcza wynosiła 15 tys. dolarów (ok. 61 tys. zł)
W środę 28 czerwca oryginalny gadżet wylicytowano za 63 750 dolarów, czyli nieco ponad 260 tys. zł. Do torebki dołączono cyfrowy mikroskop, by umożliwić nabywcy podziwianie szczegółów nietypowego projektu.