Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Paulina Antoniak
Paulina Antoniak | 

Majówka 2024. Polacy planują skromne wydatki

2

Z najnowszego sondażu wynika, że Polacy nie planują robić wielkich zakupów na zbliżającą się majówkę. Większość osób czeka na promocje, które pozwolą nieco zaoszczędzić. Nieznacznie wzrosła jednak w stosunku do ubiegłego roku liczba osób, które ze zrobieniem zakupów nie zamierzają czekać na obniżki w marketach.

Majówka 2024. Polacy planują skromne wydatki
Większość Polaków, którzy planują grillowanie podczas tegorocznej majówki czeka na promocje (Pixabay)

Jak wynika z sondażu UCE RESEARCH i Grupy BLIX, Polacy, którzy planują grillowanie podczas tegorocznej majówki, przeważnie planują zrobić zakupy w promocjach. Jest to 57,7 proc. społeczeństwa.

- To pokazuje, że większość konsumentów chce oszczędzać na tego typu zakupach, nie rezygnując przy tym ze spotkań przy grillu. Część rodaków przyzwyczaiła się już do powtarzanych co roku promocji, obejmujących wielość produktów, np. 10+10 piw gratis. I mocno na nie liczy – komentuje Marcin Lenkiewicz, jeden ze współautorów badania z Grupy BLIX dla "Super Expressu".

W ubiegłym roku więcej osób czekało na promocje. Według badania wykonanego przez UCE RESEARCH, było to 71,4 proc. Polaków. Z czego wynika tegoroczny spadek zainteresowania promocjami?

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Rekordowo wysokie ceny nad morzem? Ekspert o "specyficznym roku"

- Tegoroczny spadek zainteresowania promocjami może być rezultatem zmiany sytuacji gospodarczej. Rok temu istniała mocniejsza potrzeba oszczędzania, a obecnie więcej osób może czuć się bezpieczniej finansowo. Niewykluczone jest jednak to, że część konsumentów zmieni swoje nastawienie do rabatów w sklepie i w ostatniej chwili zareaguje na oferty półkowe – wyjaśnia Lenkiewicz.

Wyniki badania pokazują również, że 34,5 proc. osób planuje wydać na grilla od 50 do 100 zł. Jak wskazuje Marcin Lenkiewicz, z dużym prawdopodobieństwem grupa ta preferuje spotkania w niewielkim gronie, co sprzyja oszczędnościom.

Te osoby mogą skupiać się na prostych produktach na grilla, takich jak kiełbasa czy karkówka. Te artykuły są najpopularniejszymi wyborami Polaków. Można je kupić w przystępnych cenach. Wydaje się, że ww. grupa preferuje bardziej kameralne spotkania grillowe, być może w najbliższym gronie rodzinnym. I to sprzyja również oszczędnościom, gdyż nie trzeba przygotowywać większej ilości dań – wyjaśnia Lenkiewicz.

W następnej kolejności wskazywany jest przedział od 100 do 150 zł i stanowi 31,7 proc. osób. Przedział od 50 do 150 zł wskazywany jest łącznie przez 66,2% Polaków i najczęściej deklarują go mieszkańcy dużych i średnich miast.

- Ludzie mieszkający w dużych i średnich miastach często śledzą promocje i oferty specjalne w sklepach spożywczych. Dzięki świadomemu podejściu do zakupów mogą znaleźć wysokiej jakości produkty na grillowanie w atrakcyjnych cenach, mieszczące się w przedziale od 50 do 150 zł - komentuje dr Krzysztof Łuczak, drugi ze współautorów badania z Grupy BLIX.

13,1 proc. Polaków, którzy chcą zrobić grilla podczas długiego weekendu wskazuje, że zrobi zakupy w cenach regularnych.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Zobacz także:
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Kontaktkontakt@pomoc.wp.plRegulaminRegulamin dodawania opiniiPolityka prywatnościUstawienia prywatnościReklamaWszystkie artykuły
Zobacz takżeDomodiKafeteria (forum)tv.wp.plPudelekGenialne
INFORMACJE ZE ŚWIATAKorea PółnocnaUkrainaTurcjaRosjaWłochySyriaTajwanUSANiemcyBiałoruśWielka Brytania
WYDARZENIANewsyNiedziele handloweKoronawirusObwód kaliningradzkiInflacjaChinyTrybunał KonstytucyjnyWojna w UkrainieWzrost cenWakacje kredytoweLatoWakacje
ZNANI POLITYCYJoe BidenKim Dzong UnDonald TrumpWładimir PutinAngela MerkelEmmanuel MacronAlaksandr ŁukaszenkaXi JinpingWołodymyr ZełenskiOlaf Scholz

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.

Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić