Rynek sklepów w Polsce jest naprawdę mocno rozbudowany, a konkurencja - niezwykle zacięta. Nowym sieciom naprawdę trudno jest wejść na ten grząski teren i utrzymać się na wodzie.
W zależności od typu sklepu, bez trudu możemy wyodrębnić największych graczy. W przypadku marek convenience bezapelacyjnie króluje Żabka, w kategorii supermarketów rządzą Biedronka oraz Dino, zaś najwięcej hipermarketów w naszym kraju posiada Kaufland.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na obecną rynkową sytuację postanowił zareagować koncern Eurocash - przedsiębiorstwo sprawujące większą lub mniejszą kontrolę nad ponad 15 tys. sklepów w całej Polsce. Niemal 2/3 to placówki partnerskie w postaci sieci ABC, Groszek oraz Euro Sklep. Są to szyldy szeroko kojarzone w całej Polsce, lecz już za niedługo odejdą one do lamusa.
Nowa sieć sklepów detalicznych. Idą wielkie inwestycje
Wspomniane trzy sieci sklepów zostaną połączone w jedną markę - Moje Sklepy. Eurocash już teraz podkreśla, że pod kątem przychodów Moje Sklepy z miejsca staną się trzecią największą siecią detaliczną w Polsce - zaraz po Biedronce i Lidlu. Tak, przychody zsumowanych sklepów nowej sieci są większe nawet od placówek Dino czy Żabki!
Jak podaje portal "Wiadomości Handlowe" w ciągu roku Eurocash ma zamiar zintegrować 7 tys. sklepów marek ABC, Groszek i Euro Sklep. Optymistycznym planem jest osiągniecie w ciągu następnych kilku lat liczby około 12 tys. sklepów działających pod nazwą "Moje Sklepy". Na ten moment zaś punktów sieci ABC, Groszek i Euro Sklep jest łącznie 10 152, a ich liczba topnieje.
Przed nowym tworem i osobami nim zarządzającymi więc spore wyzwanie, by ten proces odwrócić. Pomóc w tym mają jednak wielkie inwestycje. Na lata 2023-2025 przewidziano inwestycje w sieci partnerskie i franczyzowe na poziomie aż 500 mln zł.