Niestety Św. Mikołaj nie jest w stanie trafić w gust każdego. Obok wymarzonych prezentów są również te kompletnie nietrafione. Kiedy robimy świąteczne zakupy, dobrze jest pamiętać, że polskie prawo nie nakazuje sprzedawcy przyjęcia zwrotu towaru, jeśli został on kupiony w sklepie stacjonarnym.
Takie uprawnienie przysługuje tylko i wyłącznie w sytuacji, kiedy zakup jest dokonany na odległość, np. przez internet- powiedziała PAP Agnieszka Iwanowicz, Miejski Rzecznik Konsumentów w Gdańsku.
To może wymiana na coś innego? Iwanowicz dodaje, że dużo sklepów wychodzi naprzeciw potzrebom konsumentom i proponuje wymianę towaru na inny:
Zawsze możemy próbować negocjować - z właścicielem, z kierownikiem, z centralą danej firmy. Łatwiej będzie nam wynegocjować wymianę na produkt w innym rozmiarze, kolorze, albo w takiej samej bądź wyższej cenie - za dopłatą. Natomiast sprzedawca nie musi tego robić, to tylko i wyłącznie jego dobra wola
Zwrot towaru. Zdarza się również, że sklepy przyjmują zwroty, ale tylko w określonym przez siebie terminie. Jeżeli coś takiego proponują, to informacja ta zazwyczaj widnieje przy kasie. Jeżeli nie jesteśmy pewni - dopytajmy sprzedawcę. Poprośmy też, aby taka informacja była zapisana na paragonie.
Zanim kupimy świąteczne prezenty w przyszłym roku, zastanówmy się trzy razy, czy obdarowany będzie zadowolony.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.