Bartłomiej Nowak
Bartłomiej Nowak|

Naukowcy oszacowali, kiedy może wyginąć cała ludzkość. Według nich ratunku nie ma

Ludzie myślą, że losy planety Ziemi są w ich rękach. Nic bardziej mylnego. Dowodzi temu badanie brytyjskich naukowców opublikowane w prestiżowym czasopiśmie Nature. Uczeni są przekonani, że ludzkość czeka zagłada najdalej za 250 milionów lat. Nie ma od tego odwrotu, stanie się to, nawet gdybyśmy natychmiast przestali zużywać paliwa kopalne.

Naukowcy znają datę, eksterminacji ludzi na planecie Ziemi (Pexels, Porapak Apichodilok)

Badaniem całego zespołu naukowców kierował dr Alexander Farnsworth z Uniwersytetu w Bristolu. Uczeni są pewni, że kontynenty Ziemi będą łączyć się, tworząc jeden bardzo gorący, suchy i w dużej mierze niezdatny do zamieszkania ląd.

Przyszłość wydaje się być bardzo ponura. Poziom dwutlenku węgla może być dwukrotnie wyższy niż obecne. Ludzie – podobnie jak wiele innych gatunków – wymarliby z powodu niemożności oddania ciepła ciała poprzez pot – stwierdził dr Farnsworth.

Wszelkie formy życia, które nadal będą żyły w tym czasie na Ziemi, będą musiały poradzić sobie z temperaturami od 40°C do 70°C. A to nie koniec piekielnych warunków, które są przewidywane na naszej planecie.