*Czy wiesz co jest w twojej kanapce z kurczakiem? * Reporterzy konsumenckiego programu "Marketplace" w stacji CBC postanowili odpowiedzieć na to pytanie, zlecając badania genetyczne mięsa z kanapek najpopularniejszych sieci. Wybrali Subway'a, McDonald's, A&W, Tim Horton's i Wendy's. Z wyjątkiem jednej sieci, "ilość kurczaka w kurczaku" oscylowała od 85 do 90 proc.
Wyniki Subway'a tak mocno odstawały od reszty, że dziennikarze zdecydowali się je powtórzyć. Zlecili biopsję pięciu świeżo upieczonych kawałków mięsa na kanapkę i pięciu panierowanych paluszków z kurczaka. W kurczaku z pieca było 53,6 proc. DNA kurczaka, w paluszkach już tylko 42,8 proc. DNA. Resztę stanowiła soja - czytamy.
100 proc. możliwe jest tylko u świeżego kurczaka prosto od rzeźnika. Dodawanie przypraw, przetwarzanie w zakładzie mięsnym, czy marynowanie, musi obniżyć wynik, dlatego okolice 90 proc. w większości sieci nie są zaskoczeniem. To, co znaleziono w Subway'u, już jest. Firma nie zgadza się z rezultatem badań.
Subway Kanada nie może potwierdzić prawdziwości wyników tych badań laboratoryjnych. Jakkolwiek, jesteśmy zaniepokojeni informacjami odnośnie proporcji soi do mięsa. W panierowanych paluszkach i pieczonym kurczaku nie powinno być jej więcej niż 1 proc. Soja w tych produktach służy za stabilizator i źródło wilgoci. Wszystkie nasze produkty z kurczaka są robione ze 100 proc. białego mięsa, po wcześniejszym marynowaniu, pieczeniu lub grillowaniu. Nasze produkty podlegają regularnym badaniom jakości. Zajmiemy się tą sprawą i porozumiemy z dostawcami, aby zapewnić kurczaka jedynie najwyższej jakości - tłumaczy firma.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.