*Systemu Panasonic Avionics używa 13 dużych linii lotniczych. *Specjalizującej się w cyberprzestępczości firmie IOActive udało się włamać do wyświetlaczy znajdujących się na pokładzie samolotu i zmienić w nich informacje dotyczące wysokości, lokalizacji. Mogli także kontrolować oświetlenie kabiny i włączać system powiadomień.
*Ekspertom udało się też przechwycić dane kart kredytowych. *Wielu pasażerów wprowadza je bezwiednie, aby zamawiać jedzenie pokładowe i płacić za dodatkowe multimedia. Główny specjalista z IOActive, Ruben Santamarta, uważa, że w dokładnie taki sam sposób można przejąć kontrolę nad całym samolotem.
Te systemy nie są przygotowane na to, żeby przetrwać atak dobrze przygotowanych hakerów. Wszystko zależy od determinacji i zamiarów. Z technicznego punktu widzenia jest to "całkowicie wykonalne" - powiedział cytowany przez "The Telegraph" Santamarta.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.