Mieszkańcy byli oburzeni. Linie American Airlines zachęcały do podróży do stolicy Małopolski z uwagi na plan uruchomienia w 2020 roku rejsów Kraków - Chicago. Podczas gdy jednak Tel Awiw reklamowano urokliwymi plażami, a Budapeszt rejsami po Dunaju, Kraków przedstawiono jako miejsce sprzyjające spożywaniu alkoholu.
Linie z USA biją się w piersi. Tom Latting i Richard Muise, prezesi American Airlines, wystosowali pismo do prezydenta Jacka Majchrowskiego, w którym przepraszają jego i mieszkańców Krakowa za niefortunną reklamę.
Serdecznie przepraszamy za to, że mieszkańcy Krakowa mogli się poczuć urażeni naszym filmem zamieszczonym w mediach społecznościowych, anonsującym nowe połączenie. Celem było po prostu zaangażowanie osób obserwujących nasze kanały społecznościowe i wzbudzenie zainteresowania tak ekscytującym kierunkiem, jakim jest Kraków – napisali prezesi American Airlines.
Zobacz też: Para przestępców okradała obcokrajowców w Krakowie
Jednak nie tylko wódka. W piśmie, jakie otrzymał Jacek Majchrowski, zaznaczono, że na stronie internetowej linii jest też specjalna sekcja na temat nowego połączenia, zawierająca wskazówki dotyczące krakowskich atrakcji, np. "wspaniałego Zamku Królewskiego na Wawelu, pięknego krakowskiego Rynku Głównego czy magicznego Kazimierza".
Na stronie nie ma żadnych odniesień związanych z degustacją alkoholu – podkreślają prezesi American Airlines.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.