*Czy coś takiego przeszłoby w Europie? * Film pokazuje, jak czarnoskóry mężczyzna próbuje poderwać Azjatkę. Ta przywołuje go do siebie, wkłada mu do ust kapsułkę ze środkiem piorącym, a następnie wrzuca go do pralki. Jak się możecie domyślać, po praniu czarnoskóry mężczyzna... wybielił się i zmienił w Chińczyka. Internauci szybko ocenili film jako najbardziej rasistowską reklamę na świecie.
Czy ta historia coś wam przypomina? Nie chodzi nam o murzynka Bambo. Chińska reklama wzorowana jest na włoskiej reklamie sprzed 10 lat. Wtedy jednak sytuacja była odwrotna i biały mężczyzna zmieniał się w czarnoskórego, a całość podsumowywano komentarzem: "kolorowy jest lepszy". Dziwne, że wtedy nikt nie krzyczał o rasizmie.
Autor: Arkadiusz Puz
Teraz serce internetu w jednej aplikacji. Bądź na bieżąco i pobierz w Google Play albo App Store.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.