Służby apelują, by nie klikać w ikonki, jeśli chce się zachować prywatność. Facebook w lutym wprowadził sześć nowych przycisków reakcji. Użytkownik może kliknąć nie tylko „lubię to”, ale i „super”, „ha ha”, „wow”, „przykro mi” oraz „wrr”. Zdaniem policji zdradzanie swoich emocji to przekazywanie zbyt wielu informacji na temat tego, co się lubi bądź nie.
Czemu służą ikonki reakcji? W ten sposób właściciel serwisu Mark Zuckerberg zbiera dane na temat preferencji użytkowników, a potem dopasowuje odpowiednie reklamy. Wprowadzając konkretną liczbę reakcji, łatwiej stworzyć algorytm. Kojarzy on facebookowiczów z reklamami, które potencjalnie powinny ich zainteresować.
Autor: Izabela Kowalik
Teraz serce internetu w jednej aplikacji. Bądź na bieżąco i pobierz w Google Play albo App Store.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.