Maszynistów jest obecnie około 16 tysięcy. To przynajmniej o 2 tysiące za mało. Taki stan utrzyma się pewnie przez kilka kolejnych lat i jeszcze długo brakować będzie ludzi na kolei - twierdzi szef Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych Leszek Miętek w rozmowie z "Gazetą Wyborczą". Szczególnie, że pociągami jeździ coraz więcej osób - w tym roku o 4 procent.
Problemem mogą być wyśrubowane wymagania, które muszą spełnić kandydaci. Sporo z nich nie przechodzi badań lekarskich z powodu zbyt słabego wzroku czy słuchu, które w tym zawodzie są kluczowe. Poza tym do tej pracy nie trzeba mieć specjalnego przygotowania ani wykształcenia. Po likwidacji klas kolejowych w zawodówkach, do której doszło ponad 10 lat temu, maszynistów szkolą sami przewoźnicy kolejowi.
Autor: Tomasz Wiślicki
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.