20 smaków Pepsi dostępnych tylko w Japonii
Sakura
Mają najdziwniejsze słodycze, najlepsze wersje albumów muzycznych i.. najbardziej nietypowe smaki Pepsi. Od lat Japończycy są poligonem doświadczalnym dla Pepsi Co. Szkoda, że tak wiele wersji smakowych wypuszczanych na tamten rynek, nigdy nie dociera do Europy.
Tak pewnie będzie z Sakura, czyli Pepsi o smaku kwiatu wiśni. Taki właśnie napój wszedł na japoński rynek 1 marca tego roku. Na kolejnych zdjęciach możecie zobaczyć 19 innych wersji, jak się okazuje - nie zawsze słodkiego - napoju.
Azuki
Weszła na rynek w 2009 roku i raczej nie osiągnęła oszałamiającego sukcesu. Smak gotowanej na słodko fasoli (ze zmielonego na pastę warzywa wyrabia się słodkie przekąski) nie sprawdza się w przypadku gazowanego napoju.
Caribbean Gold
To egzotyczny napój o smaku kazimiry, czyli rośliny o zielonych owocach wielkości pomarańczy. Chemiczne właściwości kazimiry sprawiają, że pijący szybko staje się śpiący.
Baobab
Owoce baobabów, drzew kojarzących się Polakom z przygodami Stasia i Nel, w formie sproszkowanej nadają Pepsi cierpkiego smaku. Kolor lekko odrzuca, ale ta wersja napoju jest najbardziej pożywna ze wszystkich dostępnych na japońskim rynku.
Strong Shot oraz Extra
To napój energetyczny na bazie regularnej Pepsi. Ma dwa razy więcej kofeiny i jest bardziej gazowany. Stał się na tyle popularny, że w Tokio otworzono specjalne bary serwujące Strong Shot przysypiającym biznesmenom.
Ghosts
Co roku Pepsi Co. wypuszcza na Halloween zestaw napojów o nieznanym i często dziwnym smaku. Bywała już słodka czekolada, masło orzechowe, a nawet dynia.
Ice Cucumber
Krótka przygoda Pepsi o smaku zielonego ogórka (która nawet nie leżała w pobliżu warzywa, nie mówiąc o posiadaniu soku w składzie) miała miejsce w roku 2007.
Lemon & Mint
Cytrynowo - miętowa odmiana trafiła na japoński rynek w lipcu 2015 roku. Promujące ją reklamy sugerowały, że poprawia trawienie.
Zero Nex
Wypuszczona na rynek w 2010 roku stała się przebojem. Niską liczbę kalorii w butelce gwarantuje słodzenie stewią.
Red
Pojawiła się na rynku w 2006 roku. Ostrość zapewniało jej dodanie imbirowego posmaku.
Shiso
Sprzedawana w lecie 2009 roku miała smak ziół shiso, czyli popularnej w Azji pachnotki uprawnej.
W Japonii dodaje się je do potraw z surowych ryb. Po pierwsze, nadają one daniom charakterystycznego smaku, po drugie, uważa się je za antidotum w przypadku zatrucia nieświeżym mięsem - czytamy na dobreziola.com.
Mont Blanc
Słynny alpejski szczyt to także nazwa popularnego w Japonii deseru. Orzechowe ciasto zdobi na górze bita śmietana. Pepsi o takim smaku pojawiała się na japońskim rynku dwukrotnie: w 2010 i 2012 roku.
Blue Hawaii
Cytrynowo - ananasowa odmiana trafiła do sklepów w Japonii w lecie 2008 roku.
White
Najbardziej kultowy z nietypowych smaków japońskiej Pepsi. Limitowana edycja zimą 2008 roku miała smak jogurtu. W 2012 roku wypuszczono kolejną o smaku mandarynki. Przed ostatnimi świętami Bożego Narodzenia w sklepach znalazła się wersja pomarańczowa.
Pink
Na rynek trafiała na krótko, ale dwa razy. Najpierw w 2011 roku, potem w 2014. Za każdym razem smakowała jak... truskawkowe mleko.
Salty Watermelon
Słony arbuz? To zdecydowanie smak na wakacyjną spiekotę. Sprzedawano ją tylko w czerwcu 2012 roku.
Carnival
Pepsi o smaku owoców tropikalnych pojawiła się w Japonii w lecie 2006 roku. Pepsi Co. postanowiła powtórzyć ten sam pomysł w USA już rok później pod etykietą Pepsi Summer Mix. Nie ma pewności, czy skład pozostał ten sam.
Dry oraz Black
Wypuszczona w 2011 roku, zawierała połowę normalnej dawki cukru.
Wersja Black pojawiła się latem 2012 roku. Też miała 50 proc. cukru ale była ciemniejsza w kolorze.