W przypadku renault kwid testowano trzy wersje, w tym jedną z poduszkami powietrznymi. Żadna nie dostała pozytywnej oceny w kategorii bezpieczeństwa dorosłych pasażerów.
Ostatnie testy w naszej kampanii Bezpieczne Auto dla Indii pokazało znaczenie projektowania aut o solidnej i trwałej konstrukcji, nie mówiąc już o konieczności wyposażanie ich w poduszki powietrzne przynajmniej dla kierowcy. To dziś absolutne minimum. Zaskakujące, że taki producent ak Renault mógł wprowadzić na rynek model kwid pozbawiony tego niezbędnego elementu. Global NCAP jest zdania, że producenci samochodów w żadnym miejscu na świecie nie powinni wytwarzać pojazdów tak jednoznacznie poniżej oczekiwanego standardu - stwierdził David Ward, sekretarz generalny Global NCAP.
Dodał, że skoro Renault ma tak dobre wyniki testów bezpieczeństwa w Europie, w Indiach powinno być podobnie. Wymienione w teście firmy zapowiedziały już, że gdy tylko w 2017 roku zaczną obowiązywać w Indiach nowe regulacje dotyczące bezpieczeństwa samochodów, one się do nich dostosują.
Maruti suzuki celerio
Testy Global NCAP przeprowadzane są przy prędkościach większych nawet niż nakazane przez odpowiednich regulatorów rynku w USA czy Europie. Na wyniki trzeba patrzeć właśnie z tej perspektywy - stwierdził rzecznik firmy.
Test ów (zderzenie czołowe) według norm NCAP polega na uderzeniu 40 proc. przedniej części samochodu w nieruchomą, deformowalną przeszkodę przy prędkości 64km/h. W Japonii i USA niektóre testy przeprowadza się przy prędkości 55 km/h. Norma oenzetowska zakłada 56 km/h.
Test zderzeniowy maruti suzuki celerio
Renault kwid
Bezpieczeństwo jest dla nas w Renault najważniejsze. Wszystkie nasze produkty spełniają, a nawet przekraczają wymagane przez indyjskiego władze standardy. Sam kraj zmierza w kierunku zrównania ich z normami międzynarodowymi. Jako firma zorientowana na klienta Renault w pełni wspiera tę inicjatywę - informuje producent w komunikacie dla mediów.
Test zderzeniowy renault kwid
Hyundai eon
Pojazdy marki Hyundai są zaprojektowane tak, by spełniały normy bezpieczeństwa obowiązujące w Indiach - informuje producent modelu eon.
Test zderzeniowy hyundaia eona
Mahindra scorpio
Przecież zawsze w testach zderzeniowych samochody bez poduszek wypadają gorzej. Wszystkie produkty motoryzacyjne firmy Mahindra tworzone są tak, by spełniały, a nawet przewyższały obowiązujące w Indiach normy bezpieczeństwa. Co więcej, wiele naszych modeli przekracza nawet te normy, które planuje się wprowadzić w 2019 roku - informuje firma w komunikacie.