Również miłe wspomnienia z wyjazdu utrzymują się dłużej niż zadowolenie z zakupów - dodają psychologowie. Serwis Brightside podkreśla, że na nasze dobre samopoczucie w podobny sposób wpływają inne niecodzienne doświadczenia, takie jak uprawianie sportów ekstremalnych lub nabywanie całkiem nowych niestandardowych umiejętności.
Z kolei nawet kosztowne dobra materialne szybko nam powszednieją, a wtedy satysfakcja z zakupu maleje. By odczuć ją ponownie, kupujemy kolejne, często niepotrzebne przedmioty, co powoduje wpadnięcie w błędne koło. Zdaniem psychologów skutecznym antidotum na zakupoholizm jest zastąpienie wizyt w sklepie właśnie podróżami i innymi wyjątkowymi przeżyciami. Związane z nimi wspomnienia lub nabyte umiejętności pozostają z nami do końca życia.
Teoria ta opiera się na ankietach oraz obserwacji osób stojących w kolejkach. Co ciekawe, Szwedzi zauważyli, że ludzie czekający na zakup modnego przedmiotu, jak np. nowy model telefonu często wpadają w gniew i wywołują konflikty. Natomiast ci, którzy stoją w kolejce np. po bilety na wycieczkę, koncert lub inne wydarzenie są nastawieni pozytywnie, a nawet tworzą wspólnotę.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.