McDonald's wprowadza wegetariańskie nuggetsy w Niemczech. Słynna sieć fast foodów już od 22 lutego zaserwuje niemieckim klientom zupełną nowość, czyli małe kotleciki wykonane z Beyond Meat, czyli roślinnego substytutu mięsa. Nuggetsy powstają z grochu, kukurydzy, pszenicy i panierki w tempurze.
To kolejny produkt dołączający do oferty McPlant obok burgera wykonanego z tego samego "mięsa" w restauracjach szybkiej obsługi na całym świecie. W Polsce oferta McPlant jest jednak niedostępna, sieć oferuje jednak Veggie burgera z warzywnym kotletem.
Gigant fast foodów ogłosił w środę 15 lutego, że klienci w Niemczech będą mogli zamawiać McPlant Nuggets na bazie roślin od 22 lutego. McDonald's, który ma ponad 1400 lokalizacji w Niemczech, również dodaje burgera McPlant do krajowego menu, jak podaje CNBC. Premiera nowego dania ma miejsce na kilka dni przed 2. rocznicą ogłoszenia przez firmy trzyletniej umowy z Beyond. Od tego czasu burger McPlant na stałe zagościł w menu w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Austrii, Holandii, a teraz w Niemczech.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
McDonald's wprowadza roślinne nuggetsy w Niemczech. Są wyprodukowane z Beyond Meat
McDonald's i Beyond wspólnie stworzyły nowe nuggetsy na bazie roślin i przetestowały je w dziewięciu restauracjach w Stuttgarcie (Niemcy) w sierpniu. Nuggetsy powstają z grochu, kukurydzy, pszenicy i panierki w tempurze. Beyond to substytut mięsa dostępny w restauracjach od połowy 2021 roku, kiedy to firma wprowadziła odnowioną recepturę.
Czym jest McPlant? Jak podaje McDonald's, "jest smażony na płaskim żelaznym grillu, a następnie posypany posiekaną cebulą, pikantnymi piklami, chrupiącą posiekaną sałatą, plasterkami rzymskiego pomidora, keczupem, musztardą, majonezem i plasterkiem topiącego się amerykańskiego sera na prażonym sezamie".
McPlant również w innych krajach? Jak informuje sieć, testy sprzedażowe kanapki miały miejsce również w USA, jednak w wielu stanach zakończyły się niepowodzeniem.
McDonald's i Beyond zakończyły amerykańskie testy burgera McPlant w 2022 roku i nie ogłosiły żadnych planów dodatkowych testów ani ogólnokrajowej premiery. Analityk BTIG, Peter Saleh, napisał w notatce badawczej w czerwcu zeszłego roku, że sprzedaż była rozczarowująca - podaje CNBC.