''Każdy szczęściu dopomoże, każdy dzisiaj wygrać może'' — mawiał Franek Dolas, bohater komedii "Jak rozpętałem II wojnę światową". W górach, ale i nad Bałtykiem, nie brakuje turystów, którzy pragną ''dopomóc szczęściu'', grając w tzw. trzy kubki. Tyle że w tej grze wygrywają jedynie oszuści, którzy rozstawiają się na popularnych deptakach.
Ostatnio naciągacze wrócili do popularnych nadmorskich kurortów. Do niebezpiecznych incydentów doszło m.in. w Międzyzdrojach.
Turyści są przekonani, że gra w trzy kubki to szansa na łatwy zarobek. Zasady są dziecinnie proste — "animator" rozstawia stolik, ma trzy puste kubki i kulkę (czasem monetę), którą chowa pod jeden z nich, po czym przesuwa kubki. Wystarczy wskazać ten, pod którym znajduje się kulka i już... możemy się cieszyć ze zdobytych pieniędzy. Ale czy na pewno?
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Gra w trzy kubki: tylko oszuści wygrywają
Oszuści działają bardzo przebiegle. Najpierw pokazują turystom, że w grze można wygrać spore pieniądze. Obserwujący nie wiedzą jednak, że tak naprawdę ''wygrywający'' są wcześniej podstawieni. Skuszeni dają się więc zaprosić do zabawy, nie zdając sobie sprawy z tego, że nie mają najmniejszych szans na wygraną.
Bo w grze w trzy kubki wygrywają jedynie organizatorzy, którzy korzystają z oszukańczych metod. Wystarczy, że w tłumie turystów znajdzie się kilka niedoinformowanych osób. Niektórzy oszuści potrafią zarobić nawet kilkanaście tys. złotych w kilkanaście minut! A potem znikają, zanim na miejscu zjawi się policja.
Na własne oczy widzieliśmy, jak starsze osoby nagabywane są do tego, by zagrać. Pewna pani specjalnie biegła do bankomatu i wypłacała pieniądze, później wszystko przegrała – mówiła para turystów przebywających w Międzyzdrojach, cytowana przez portal podroze.wprost.pl.
Przechodnie zaznaczają, że żadna z przegranych osób nie może walczyć o swoje. Jeśli podejmie taką próbę, będzie miała do czynienia z ''napakowanymi gorylami'', współpracującymi z organizatorami nielegalnej ''zabawy''.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.