Gdy robi się cieplej, następuje czas rodzinnych uroczystości. Sporo takich imprez odbywa się w maju oraz czerwcu. Warto mieć to na uwadze przy planowaniu budżetu domowego.
Wydatki związane z rodzinnymi uroczystościami warto uwzględnić w budżecie na najbliższe miesiące, niezależnie od tego, czy w tym roku zostaliśmy zaproszeni na elegancki komunijny obiad w restauracji, wystawne wesele, czy po prostu chcemy zrobić niespodziankę ukochanej mamie – odpowiedzialne zarządzanie budżetem domowym opiera się na planowaniu - powiedziała Karolina Łuczak, rzeczniczka prasowa Provident Polska, której słowa przytacza "Gazeta Pomorska".
W tym roku najpopularniejszym prezentem komunijnym są pieniądze. W badaniu Barometr Provident taką opcję wskazali zarówno rodzice dzieci komunijnych (41,7 proc.), jak i goście (65,7 proc.). Drugie miejsce wśród rodziców zajęły smartfony (17,9 proc.), a wśród gości - biżuteria (10,8 proc.).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Łuczak nawiązała do tematu "pieniędzy z komunii". Zauważyła, że należy do tego podejść bardzo poważnie.
Dla wielu dzieci to pierwsza okazja do samodzielnego rozporządzania większym budżetem. Rodzice powinni wykorzystać tę sytuację, by przekazać dzieciom podstawowe zasady odpowiedzialnych finansów. Zarządzania pieniędzmi najlepiej uczy się w praktyce, a wspólne przygotowanie planu wydatków, wyznaczenie kwot na codzienne przyjemności i długoterminowe oszczędzanie, może być świetna zabawą - zaznaczyła.
Co na wesele? Oczywiście pieniądze
W przypadku ślubów i wesel pieniądze również są najpopularniejszym prezentem. Planuje je wręczyć aż 86 proc. respondentów. Drugie miejsce zajęło wino (18,5 proc.), a trzecie - kwiaty (9,5 proc.).
Mogłoby się wydawać, że do kwiatów najbardziej przywiązane będzie najstarsze pokolenie. Tymczasem wśród osób 65+ tylko 4,2 proc. chce wręczyć bukiet młodej parze. Wśród respondentów poniżej 25 lat jest to aż 19,1 proc. - analizuje Karolina Łuczak.
Parze młodej respondenci planują wręczyć średnio 1281 zł. Aż 41,5 proc. zamierza jednak zmieścić się w kwocie 1000 zł.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.