Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Mateusz Domański
Mateusz Domański | 
aktualizacja 

Polacy zdecydowali przed majówką. Tyle zamierzają wydać tym razem

5

Coraz większymi krokami zbliża się tegoroczna majówka. A jak długi weekend majowy, to i grillowanie, prawda? Nastroje wśród Polaków przed majówką zbadali przedstawiciele UCE Research. Uzyskano bardzo interesujące wnioski, bo nasi rodacy nie zamierzają i tym razem zaciskać pasa.

Polacy zdecydowali przed majówką. Tyle zamierzają wydać tym razem
Ile Polacy wydadzą na grilla? Oto wyniki raportu (Getty Images, Maryna Terletska)

Sondaż USE Research i Grupy BLIX wskazuje na to, że Polacy, którzy zamierzają grillować podczas tegorocznej majówki, chcą zrobić zakupy w promocjach. Takie nastawienie wykazuje 57,7 proc. respondentów.

To pokazuje, że większość konsumentów chce oszczędzać na tego typu zakupach, nie rezygnując przy tym ze spotkań przy grillu. Część rodaków przyzwyczaiła się już do powtarzanych co roku promocji, obejmujących wielość produktów, np. 10+10 piw gratis. I mocno na nie liczy - komentuje Marcin Lenkiewicz, jeden ze współautorów badania z Grupy BLIX, cytowany w komunikacie prasowym.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Powinien odpowiadać karnie". Polityk KO nie daruje Kurskiemu

W zeszłym roku 71,4 proc. rodaków chciało zrobić zakupy na grilla w promocjach. Skąd więc spadek zainteresowania promocjami? Ekspert uważa, że może być to rezultat zmiany sytuacji gospodarczej.

Rok temu istniała mocniejsza potrzeba oszczędzania, a obecnie więcej osób może czuć się bezpieczniej finansowo. Niewykluczone jest jednak to, że część konsumentów zmieni swoje nastawienie do rabatów w sklepie i w ostatniej chwili zareaguje na oferty półkowe - dodaje Lenkiewicz.

13,1 proc. Polaków podczas zakupów na grilla zamierza stawiać na ceny regularne. Dla 6,8 proc. badanych ww. kwestia w ogóle nie ma znaczenia. 22,4 proc. badanych nie potrafi się określić.

Ile Polacy wydadzą na grillowanie? Sprawdzamy przed majówką

Najwięcej osób na grillowanie chce wydać od 50 do 100 zł (34,5 proc.).

Te osoby mogą skupiać się na prostych produktach na grilla, takich jak kiełbasa czy karkówka. Te artykuły są najpopularniejszymi wyborami Polaków. Można je kupić w przystępnych cenach. Wydaje się, że ww. grupa preferuje bardziej kameralne spotkania grillowe, być może w najbliższym gronie rodzinnym. I to sprzyja również oszczędnościom, gdyż nie trzeba przygotowywać większej ilości dań - podkreśla współautor badania.

31,7 proc. Polaków planuje wydać na grillowanie od 100 do 150 zł. - Konsumenci, którzy zamierzają wydać taką kwotę, mogą być bardziej skłonni do eksperymentowania z różnymi rodzajami mięsa lub produktów grillowych o wyższej jakości. Mogą też być gotowi zainwestować trochę wyższą sumę pieniędzy, aby zaoferować swoim gościom większy wybór dań lub bardziej wyszukane składniki. Mogą nimi być grillowane ryby i warzywa czy szaszłyki - komentuje dr Krzysztof Łuczak, drugi ze współautorów.

Przedział od 50 do 150 zł wskazało więc 66,2 proc. Polaków. Przedział od 150 do 200 zł wybrało 14,2 proc. W dalszej kolejności wskazywane są wydatki do 50 zł – 6,9 proc., od 200 do 250 zł – 6,5 proc., od 250 do 300 zł – 2,7 proc., a także powyżej 300 zł – 1,4 proc. Natomiast 2,1 proc. osób jest niezdecydowanych.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 15-17 kwietnia 2024 roku metodą CAWI przez UCE RESEARCH i Grupę BLIX wśród 1017 konsumentów, którzy zadeklarowali, że w tym roku podczas majówki zamierzają zorganizować grilla.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Zobacz także:
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić