PKP Intercity donosi, że to pierwsza systemowa podwyżka od lat 2013-2014. "PKP Intercity dostosowuje ceny biletów do aktualnej sytuacji na rynku - rosnących kosztów działalności: wyższych cen energii trakcyjnej czy modernizacji taboru i zapleczy technicznych oraz do oferty przewoźników regionalnych" - zaznaczono w informacji opublikowanej na intercity.pl.
Od ostatniej aktualizacji cen biletów istotnie zwiększyły się koszty działalności spółki - pomiędzy 2014 a 2020 rokiem wzrost w tym zakresie wyniósł ponad 30 proc. w przeliczeniu na pasażera. O ponad 140 proc. wzrosły koszty związane z remontami taboru kolejowego oraz stacji postojowych. Znacząco wzrosły ceny energii trakcyjnej - o około 65 proc. - dodano.
Czytaj także: Taniej już się nie da. Pepco szokuje klientów!
Zauważono poza tym, że w ostatnich latach ceny biletów aktualizowali przewoźnicy regionalni. "Doprowadziło to do sytuacji, w której bilety na pociągi dalekobieżne (w niektórych relacjach) były tańsze od biletów na połączenia przewoźników regionalnych operujących na tych samych trasach, którzy mieli dłuższe czasy przejazdu" - czytamy na intercity.pl.
Konieczne było zatem urealnienie cennika oraz dostosowanie go do sytuacji rynkowej - przekonują przedstawiciele PKP Intercity.
PKP Intercity zmienia ceny biletów. Ile zapłacimy od 13 stycznia 2022 roku?
Na intercity.pl przekazano, że ceny biletów obowiązujące od 13 stycznia 2022 roku nadal będą podzielone według pięciu progów.
Pierwsze trzy to cena bazowa z upustem 15, 30 i 45%. Dotychczas rabat był niższy i wynosił 10, 20 i 30%. Ostatnie dwa progi (obowiązują wyłącznie w pociągach kategorii EIP i EIC) to stała oferta "Promo Plus" i "Super Promo - zakomunikowano.
Czytaj także: Przeglądy aut po nowemu. Oto co się zmienia w tym roku
To nie koniec zmian. Przewoźnik poinformował również o likwidacji biletów weekendowych. Zastąpi je Multiprzejazd i Multiprzejazd Max. Te oferty również zapewniają podróż bez limitów, jednak nie w weekendy, ale w środku tygodnia.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.