Lody "Ice Queen" powstały w oparciu o recepturę prababci Magdy Gessler, która spędziła całe życie na Sardynii. Po wojnie babcia restauratorki przeniosła tę recepturę na grunt Polski. Teraz z lodami weszła na rynek Gessler. Swoją premierę miały one na początku czerwca. I ludzie od razu zostali zwaleni z nóg – ale nie smakiem, tylko ceną.
W jednym z lokali w Warszawie za gałkę trzeba było zapłacić najpierw 9, a potem 7 zł. Jak wynika z naszego badania przeprowadzonego na panelu Ariadna, niewielu Polaków jest gotowych tyle wydać. Tylko 2 proc. pytanych twierdzi, że zapłaciłoby za gałkę lodów 5 zł lub więcej.
To zły sygnał dla Gessler. Jej lody można wprawdzie kupić taniej – we Wrocławiu gałka kosztuje 6 zł – ale, jak pokazuje nasze badanie, taka cena także odstrasza klientów.
Zobacz też: Imperium Magdy Gessler zagrożone? "Cena zabije ten biznes"
Zdecydowana większość Polaków – 66 proc. – jest skłonna zapłacić za gałkę lodów maksymalnie 2-3 zł. Wystarczy, żeby cena nieznacznie podskoczyła, a nasz apetyt na lody maleje. Gotowość do wydania góra 4-5 zł deklaruje już tylko 12 proc. pytanych.
Co ciekawe, dla wielu barierą jest już złotówka. Aż jedna piąta, czyli 20 proc. pytanych, stwierdziło, że nie wydałoby na gałkę więcej niż 1 zł. Tej części respondentów pozostaje chyba obejść się smakiem, bo ofert z gałką lodów za złotówkę właściwie nie sposób znaleźć. Sam wafelek kosztuje zazwyczaj 50 groszy.
Sugerowana cena lodów Magdy Gessler jest ponoć niższa od tej, jaką trzeba zapłacić na Starym Mieście w Warszawie. Ostateczną cenę wyznacza franczyzobiorca – stąd różnica między cenami w Warszawie a np. we Wrocławiu. Lody "Ice Queen" można jeszcze kupić w Radomiu, Skaryszewie i Gostyninie.
Nota metodologiczna:
Badanie na panelu Ariadna. Próba ogólnopolska licząca N=1040 osób w wieku od 18 lat wzwyż. Struktura próby dobrana wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Metoda: CAWI. Termin realizacji: 28 czerwca – 2 lipca 2019 roku.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.