Najpierw billboard stanie w Wiesbaden pod siedzibą niemieckiej telewizji ZDF. Organizator inicjatywy Fundacja Tradycji Miast i Wsi wymierzyła akcję przeciwko niemieckiej stacji telewizyjnej, po tym, jak na jej antenie użyto określenia „polskie obozy śmierci”. W 2015 r. były więzień obozu Auschwitz-Birkenau Karol Tendera pozwał za to nadawcę i wygrał proces.
Polskim internautom nie wystarczył wyrok nakazujący przeprosiny więźnia. Teraz zasypują media społecznościowe wpisami na temat niemieckich obozów koncentracyjnych. Osoby zamieszczające podobne posty na profilu ZDF są natychmiast blokowane. Za akcją stoi portal Żelazna logika.
Ruchomy plakat to pokłosie internetowego przedsięwzięcia #GermanDeathCamps. To inicjatywa przeciwko zakłamywaniu historii. Akcja zainicjowana została na portalu Wykop.pl w czerwcu 2015 roku. To tam narodziła się koncepcja działania. To również społeczność portalu wybrała projekt graficzny, który został wykorzystany na plakatach, ulotkach i billboardach.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.