Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Wojciech Darewicz | 

Coca-Cola ujawniła, ile plastiku produkuje rocznie

66

Na ujawnienie tych danych Coca-Cola zdecydowała się po raz pierwszy. To krok, na który nie zdobyła się m.in. Pepsi. Ilość została podana w tonach. Doprawdy trudno sobie ją wyobrazić.

Coca-Cola ujawniła, ile plastiku produkuje rocznie
(flickr.com)

3 mln ton rocznie. Tyle plastiku potrzeba, by zapakować i przetransportować wszystkie wytwarzane przez koncern produkty.

Trudno jest sobie z wizualizować jak wyglądają 3 mln ton. Ale każdy z pewnością jest sobie w stanie wyobrazić płetwala błękitnego. No to teraz wyobraźcie sobie 15 tys. takich wielorybów. To mniej więcej tyle samo – pisze BBC.

Dane od Coca-Coli to część większego raportu. Przygotowała go Fundacja Ellen MacArthur, która stara się wywierać naciski na firmy oraz rządy, w celu ograniczenia zaśmiecania ziemi plastikiem. Niestety nie wszystkie czołowe marki zgodziły się przyznać, w jakim stopniu ich produkty przyczyniają się do generowania plastikowych zanieczyszczeń. Znalazły się wśród nich Pepsi, L’Oreal i H&M.

Coca-Cola obiecuje. Firma ogłosiła w zeszłym roku,że będzie odchodziła od plastiku. Do 2030 r. chce przejść całkowicie na butelki zwrotne oraz metalowe puszki. Ma do dotyczyć działalności koncernu na całym świecie oraz wszystkich produkowanych przez niego marek napojów.

Problem plastiku coraz bardziej widoczny. O plastikowych hałdach jest na świecie coraz głośniej, dużo mówi się też o mikroplastiku, który odkłada się w naszych organizmach. W ślady Coca-Coli poszły zatem inne znane firmy. One również ujawnił, ile plastiku produkują co roku.

  • Nastle: 1,7 mln ton
  • Unilevry: 610 tys. ton
  • Colgate: 287 tys. ton
  • Burberry: 200 tys. ton

Coraz większa świadomość. Wiele światowych marek stara się być otwartymi na kwestie ograniczania produkcji plastiku. W lutym bieżącego roku Nestle pozbyło się plastikowych słomek ze wszystkich swoich produktów. Zastąpiono je papierowymi. Tymczasem Burberry, zapowiedziało, że zamierza skończyć z niszczeniem niesprzedanych akcesoriów, ubrań i perfum. Po publikacji danych, z których wynikało, że firma co roku pozbywa się w ten sposób towaru wartego niemal 29 mln funtów, spotkała ją fala krytyki.

Zobacz także: Plastik jest wszędzie. Naukowcy znaleźli go w ludzkim kale

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Wybory 2025. PiS ogłosił nazwisko swojego kandydata na prezydenta
Fani zacierają ręce. Niebawem zjedzą kebsa u Lukasa Podolskiego
To święto od lat znane w Polsce. Mało osób wie o jego istnieniu
Powtórka wyborów wójta w Korycinie. Decydujący jeden głos
Wzrost liczby przyjęć do policji w 2024 roku. To koniec problemu wakatów?
W Polsce ta ryba trafia na talerze. Inne kraje zakazują sprzedaży
Sojusz PiS z Konfederacją? Zaskakujące wyniki badań
Max Verstappen mistrzem świata Formuły 1. Dokonał tego po raz czwarty
Tak będzie wyglądać McDonald's w 2050 roku? Koreanka pokazała nagranie
Lepiej tego nie rób. Mandat i punkty karne murowane
Niecodzienne sceny w brazylijskim zoo. Wskoczył do stawu z hipopotamami
Europejski kraj ostrzega przed komarami. Przenoszą choroby tropikalne
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić