*Przede wszystkim chodzi o pieniądze. *I nie jest to jedynie cena pomalowania samolotu, co może kosztować od 150 do prawie 700 tys. złotych. Przede wszystkim istotny jest koszt lotu. Dodatkowa farba na największych samolotach dodaje 544 kilogramy – informuje "Daily Mirror”. Im samolot jest cięższy, tym spala się więcej paliwa. Farba na samolocie ma odpowiadać wadze ośmiu dorosłych pasażerów.
Biały kolor skutecznie odbija również światło. Dzięki temu kabiny w samolotach nie są zbyt gorące. Według profesora aeronautyki R.R.Hansmana minimalizuje to również ryzyko uszkodzeń spowodowanych przez promieniowanie słoneczne.
*Na białym kolorze mechanicy mają łatwiejszą pracę. *Dużo prościej zidentyfikować usterki na takim kolorze. Taki samolot jest też łatwiejszy do czyszczenia. Biały kolor nie jest jednak obowiązkowy. Nie ma żadnych wymogów bezpieczeństwa, które zabraniają malowania samolotów.
*Jasny kolor sprawia, że samolot jest lepiej widoczny. *Ciemniejsze barwy mogą zmniejszyć kontrast między samolotem a niebem. Obniża to ryzyko na zderzenie z ptakiem.
*Na koniec wracamy do pieniędzy. *Samoloty, które nie są białe, są po prostu dużo trudniejsze do późniejszego sprzedania. Wynika to z wszystkich powyższych argumentów.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.