Szpilki to stereotypowy symbol kobiecości. Jednak panie coraz częściej sięgają po buty sportowe i trampki, których podstawową zaletą jest wygoda. Firmy dostrzegają zmieniające się trendy i coraz częściej tworzą kolekcje sportowe przeznaczone specjalnie dla kobiet starających połączyć modny wygląd ze zdrowymi stopami.
W 2015 roku szpilki straciły palmę pierwszeństwa. Według Mintel, firmy analizującej rynek, w zeszłym roku 33 proc. kobiet kupiło szpilki, podczas gdy po trampki sięgnęło 37 proc. Jeszcze rok wcześniej oba rodzaje obuwia kupiło po 35 proc. kobiet. Jednak już wtedy widać było, że szpilki tracą na popularności.
A co kobiety faktycznie wolą nosić? Jak odpowiedziały na to pytanie? Tu różnica jest już zdecydowanie większa. Aż 59 proc. kobiet woli buty na płaskiej podeszwie. Zaledwie 12 proc. stwierdziło, że najbardziej lubi nosić szpilki - informuje metro.co.uk.
Autor: Bartosz Nowak
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.