Na Facebooku pojawi się nowa pozycja przy postach. Będzie można ją znaleźć po kliknięciu w rozwijane menu, które znajduje się w prawym górnym rogu wpisów (trzy kropki).
Dlaczego widzę ten wpis? - taka opcja wzbogaci możliwości, jakie daje rozwijane menu.
Po kliknięciu mamy poznać działanie algorytmu strumienia wiadomości. Ma ono wyjaśnić, na jakiej zasadzie został dobrany akurat ten post do kanału konkretnego użytkownika.
Facebook zamierza wprowadzić nową funkcjonalność 2 maja. Jak powiedzieli przedstawiciele serwisu BBC News, niektórzy użytkownicy mogli już natknąć się na tę możliwość, jednak była to ograniczona grupa.
Serwisy społecznościowe były krytykowane za niejasne reguły. Wiele osób korzystających z Facebooka, Twittera czy YouTube'a skarżyło się, że nie rozumie, jakim cudem widzą jedne treści, a innych nie. Nowa funkcjonalność w serwisie Marka Zuckerberga ma wyjść naprzeciw tym głosom.
Facebook zapowiada także więcej informacji o reklamach. Już kilka lat temu serwis wprowadził podobną funkcjonalność do ogłaszanej teraz nowości przy postach, tyle tylko, że w odniesieniu do treści komercyjnych. Po kliknięciu w "Dlaczego to widzę?" w rozwijanym menu przy reklamach, można się dowiedzieć, do kogo chciał dotrzeć zleceniodawca płatnego wpisu. Teraz te informacje mają być jeszcze bogatsze.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.