*Według analityków najwięcej są warte posty Kim Kardashian. *Oczywiście w sensie biznesowym, a nie merytorycznym. Jeden wpis na Instagramie, gdzie gwiazda ma niespełna 100 mln obserwatorów, jest warty prawie 2,5 mln dol. (ok. 10 mln zł).
To tylko jedno źródło. Jeśli dodatkowo weźmiemy pod uwagę jeszcze jej konta na Facebooku, Twitterze i Snapchacie, to łączna wartość postów w ciągu roku przy jednym wpisie dziennie wynosi aż 464 mld dol. (ok. 1,8 mld zł).
Wpisy pozostałych gwiazd wycenia się na dużo mniej. Przykładowo Justin Bieber z prawie 90 mln obserwatorów na Instagramie mógłby brać 350 tys. dol. za post (ok. 1,3 mln zł). W przypadku Taylor Swift ta kwota wynosi 420 tys. dol. (ok. 1,6 mln zł). Post Cristiano Ronaldo jest warty 400 tys. dol. (ok. 1,5 mln zł).
*Eksperci są zgodni co do tego, że najwięcej można zrobić na Snapchacie. *Drugi w kolejności jest Facebook, a tuż za nim Instagram. Najmniej warte są posty na Twitterze.
*Gwiazdy dobrze wiedzą, że ich wpisy kosztują krocie. *Dlatego też często na swoich profilach reklamują przeróżne produkty. Widać to wyraźnie choćby na przykładzie właśnie Kim Kardashian. Celebrytka wielokrotnie zachwala na swoim instagramowym profilu produkty różnych marek.
Zarabianie w mediach społecznościowych nie jest jednak zarezerwowane tylko i wyłącznie dla celebrytów czy sportowców. Solidne pieniądze mogą tam zarabiać także zwykli ludzie. Aby rocznie posty były warte miesięczną średnią krajową, na Instagramie trzeba mieć 570 obserwatorów. W przypadku Snapchata 90 odsłon pojedynczego snapa.
Średnią krajową na Facebooku zapewnia 540 lajków. Na Twitterze trzeba mieć przynajmniej 3450 śledzących. Trzeba jednak pamiętać, że wszystko zależy od zaangażowania obserwujących nas i tego, czy umiemy się dobrze sprzedać.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.