Niektórzy krytycy handlowego giganta zarzucają sieci celowe zestawienie czarnoskórego ze słowem małpa. Mniej drażliwi zwracają uwagę na brak taktu, ewentualnie bezmyślność. Choć pojawiły się też głosy kpiące z "absurdalnych oskarżeń", firma zadziałała szybko.
Przepraszamy wszystkich, którzy mogli poczuć się urażeni. Omawiane zdjęcie zostało już skasowane ze wszystkich stron internetowych H&M - firma poinformowała na łamach „Daily Mail”.
Sprawa rozbiła się o kosztującą ok. 8 funtów bluzę dla chłopców. Sprzedawane w brytyjskich i amerykańskich wersjach internetowego sklepu ubranie prezentował na sobie czarnoskóry chłopiec. Na bluzie widnieje napis "Najfajniejsza małpa w dżungli".
To jest obrzydliwe i poniżające. Żeby ubrać chłopca w taką bluzę. I to pamiętając o historii wiążącej czarnoskórych z małpami. Kto wyraził na to zgodę? - zastanawia się Gaby
Najgłośniej protestowała organizacja promująca w branży modowej osoby z mniejszości etnicznych. Przedstawiciel Models of Diversity oświadczył, że H&M powinno wstydzić się tego, co zrobiono - dodaje dziennik.
Na Twitterze ludzie zastanawiali się, dlaczego nikt nie zareagował przygotowując obraz. - Jak takie dobranie słów z modelem mogło przejść bez uwag fotografa, stylisty, dyrektora kreatywnego czy edytora, zastanawia się ktoś. Zdjęcie ciemnoskórego chłopca zestawiono z innym modelem noszącym ubrania z tej samej serii. Zwrócono uwagę, że biały chłopiec ma na bluzie napis "ekspert survivalu".
Wynika z tego, że jeden z nich jest człowiekiem, a drugi zwierzęciem? - zastanawia się Aisha.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.