Łukasz Szumowski przyznał, że nie istnieją pełne dane na temat rozprzestrzeniania się COVID-19 wśród dzieci. Jak argumentował, większość państw zamknęła przedszkola i szkoły niedługo po wystąpieniu koronawirusa, więc ryzyko zarażenia się uczniów zostało zminimalizowane.
Do kiedy szkoły będą zamknięte?
Minister zdrowia nie jest w stanie podać, kiedy dzieci i młodzież wrócą do szkół. Łukasz Szumowski wyraził przekonanie w rozmowie z "Wirtualną Polską", że obecnie nie widzi możliwości "odmrożenia" placówek edukacyjnych. Zapowiedział, że Polska będzie obserwować rozwój sytuacji w krajach, w których szkoły i przedszkola zostały lub zostaną wkrótce otwarte.
Przeczytaj także: Kreatywne pomysły na wspólną naukę i zabawę w domu
Uważam, że powinniśmy przyjąć taką postawę oczekującą, bo oczywiście wiele krajów chce szybciej odmrozić tą część szkolną i trzeba popatrzeć, jak to będzie wyglądało w tych krajach. [...] Na razie myślę, że nie będę komunikował żadnych etapów. [...] Na razie o szkołach myślę, że to nie jest ten czas, żeby komunikować odmrażanie szkół – powiedział minister Łukasz Szumowski w rozmowie z "Wirtualną Polską".
Łukasz Szumowski odniósł się do kwestii zapewnienia dzieciom bezpieczeństwa na przerwach. Problem dotyczy przede wszystkim podopiecznych z pierwszych klas, którzy między lekcjami często wchodzą w interakcje i nie rozumieją powagi sytuacji. Przyznał, że maluchów nie da się odizolować lub byłoby to bardzo trudne. Jako rozwiązanie proponował stworzenie małych grup z jednym, nie zmieniającym się opiekunem.
Przeczytaj także: Zabawa dla rodzeństwa, która pomoże nad nim zapanować
Minister przyznał, że zapewnienie opieki nad dziećmi jest kluczowe, by rodzice mogli wrócić do pracy. Jak twierdzi, obecnie w kraju nie zauważono przyrostu zarażonych koronawirusem, więc wkrótce rząd będzie mógł zarekomendować obywatelom nowe rozwiązanie tej kwestii.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.