Reklama pokazuje grę, która niemal niczym nie różni się od "Breakout". W oryginale gracz musiał sterować trampoliną, w taki sposób, by odbić nią piłkę i rozbić cegły znajdujące się na górze ekranu. W spocie Kit Kata, gracze zamiast cegieł rozbijają czekoladowe batony.
Spot przedstawia grupę ludzi siedzących na kanapie i grających w popularną grę wideo. Sofa znajduje się na środku ruchliwej ulicy, a gracze to przechodnie, którzy postanowili odpocząć od codziennych zajęć i przy okazji skonsumować Kit Katy.
Atari, jest zdania, że twórcy reklamy świadomie wykorzystali "Breakout", by przyciągnąć Millenialsów. Pozew formy zarządzającej prawami autorskimi gry trafił do sądu w San Francisco w ubiegły wtorek - pisze BBC.
Podobieństwo gry przedstawionej w reklamie jest tak jasne i oczywiste, że Nestle nie może nazywać go "nieszkodliwym naruszeniem prawa".
Szwajcarski producent słodyczy zamierza odeprzeć zarzuty. Sprawę skomentował rzecznik prasowy Nestle, tłumacząc, że reklama nie jest już emitowana.
Reklama pojawiła się w brytyjskiej telewizji w 2016 roku. Nie jest już emitowana i nie zamierzamy jej ponownie wykorzystywać.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.