Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Jan Muller | 

Ksiądz, rabin i imam... To nie początek dowcipu, a spot świąteczny Polskiej Fundacji Narodowej

21

Polski prawicowy portal oburza się, że zamiast "przywracać dumę z polskości" Polska Fundacja Narodowa za granicą stosuje zasady politycznej poprawności.

Ksiądz, rabin i imam... To nie początek dowcipu, a spot świąteczny Polskiej Fundacji Narodowej
(Youtube.com)

Chodzi o spot świąteczny, jaki PFN skierowała w języku angielskim do widzów w Stanach Zjednoczonych. Serwis wPolityce oburza się, że padają tam słowa "happy holidays" zamiast "Merry Christmas". Wideo nazywa groteskowym.

Miała bronić dobrego imienia Rzeczypospolitej za granicą i przywracać dumę z polskości. Popisała się za to świątecznym spotem, którym zamiast promować Polskę, tylko się ośmiesza. W chwili, gdy prezydent USA zrywa z laicką nowomową o szczęśliwych holidejsach i przypomina Amerykanom o Bożym Narodzeniu, Polska Fundacja Narodowa życzy im „happy holidays” - czytamy.

Przywołane przez serwis zostają słowa Donalda Trumpa, który chcąc "znów mówić" o Bożym Narodzeniu "wraca do chrześcijańskich korzeni", a także "uzdrawia przestrzeń publiczną z ateistycznego trądu". Tymczasem swoim spotem Polska Fundacja Narodowa "brnie w absurdalną poprawność polityczną", To dlatego, że tam życzenia słowami happy holidays "składają przedstawiciele różnych wyznań – w tym luteranin, rabin oraz imam!".

Reklama jest skierowana do Amerykanów, a nie do Polaków i to jest inny krąg kulturowy. Należy mówić językiem zrozumiałym dla odbiorców. To podstawa jakiejkolwiek komunikacji, która ma docierać do odbiorcy. Reklama ma się podobać Amerykanom, a nie Polakom (i się podoba). Film był robiony dla konserwatywnej widowni FOXNews, ktora właśnie taką reklamę rozumie: Polska jest krajem ludzi wierzących, tak jak US i nikogo nie wykluczających - o co nas oskarżają europejskie elity. A Święta w US to nie tylko Boże Narodzenie - na Twitterze odpowiada na krytykę Maciej Świrski, członek Zarządu PFN.

Trwa ładowanie wpisu:twitter

Według Świrskiego emisja spotu na kanałach stacji FOX ruszyła 12 grudnia w Chanukę. - 80 milionów Amerykanów obejrzy reklamę pokazującą Polaków jako naród ludzi wierzących, zintegrowanych i nie wykluczających nikogo - przekonuje.

Zobacz także: Zobacz także: Świąteczne pasmo filmowe w telewizji WP

Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Myje się dwa razy w tygodniu. "Mam obawy, że brzydko pachnę"
Robert Karaś będzie reprezentować azjatycki kraj. "Zrobię to z dumą"
Wjechał na oblodzone jezioro. Dramatyczny finał
Poruszające sceny. Tak dzieci pożegnały zamordowanego księdza
Pierwsze takie nagranie przelotu Falcona 9. "Potrafi nieźle huknąć"
"Klucz do skutecznej obrony". Mówi, co powinna robić Polska
Nagi mężczyzna w masce zaczepia kobiety. "Wyglądał jak obłąkany"
Rosjanin błagał o litość. Pokazali nagranie w sieci
Wyniki Lotto 21.02.2025 – losowania Euro Jackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Nie żyje dwóch młodych strażaków. To kolejna tragedia w regionie
EuroBasket 2025. Litwa z ogromną przewagą pokonała Polskę
Chaos na pokładzie. Turystka rozebrała się do naga podczas lotu
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić