Polacy są uwiązani w swoich domach i mieszkaniach. Nic zatem dziwnego, że największym wzrostem pod względem dokonywanych transakcji cieszą się branże i firmy, które oferują swoje usługi "na żądanie" (ang. on-demand).
Koronawirus w Polsce. Które firmy zyskały?
Zdecydowanie największa popularnością cieszy się w tym momencie rynek gier komputerowych. W zestawieniu prowadzi Steam Games (+109 proc. liczby transakcji, porównanie marca 2020 do lutego 2020), a na kolejnych miejscach plasują się Playstation (+87 proc.) oraz Nintendo (+49 proc.).
Polacy dużo chętniej wykupują również dostęp do płatnych platform oferujących materiały audio/wideo. Największy wzrost użytkowników zanotował Player TVN (+76 proc.), większą liczbę subskrybentów mają też HBO, Spotify (po +25 proc.) oraz Netflix (+20 proc.).
Siłą rzeczy, rynek zakupów internetowych to również branża zyskująca na panującej epidemii. Allegro w marcu zanotowało aż o 42 proc. więcej transakcji w porównaniu z poprzednim miesiącem. Absolutnym liderem jest w tym elemencie jednak Glovo (+122 proc.). Dzięki tej aplikacji możemy między innymi zamówić do własnego domu jedzenie z ulubionej restauracji lub zlecić kierowcy zrobienie zakupów w supermarkecie.
Koronawirus w Polsce. Które firmy straciły?
Tam, gdzie są wygrani, muszą być i przegrani. Bardzo duże spadki odnotowują najwięksi przedstawiciele branży oferującej jedzenie typu fast-food, a więc Burger King (-53 proc.), McDonald's (-47 proc.) oraz KFC (-45 proc.).
Na cięższe czasy muszą się także przygotować przedsiębiorstwa z branży turystycznej czy transportowej. Tutaj największe spadki są w Booking (-64 proc.), PKP Intercity (-57 proc.), Bolt (-48 proc.) oraz Uber (-44 proc.).
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.