Znaczki "like" przy materiałach mogły łamać prawo. Użytkownicy, którzy w nie klikali, nie byli informowani o tym, że równocześnie udostępniają swoje dane osobowe. Powinni być o tym wcześniej ostrzegani, a jak twierdzi oskarżenie - nie byli.
Nie przegap:
Chodzi o stronę należącą do firmy Peek&Cloppenburg. Sąd uznał, że jej poczynania były niezgodne z prawem, ale zamiast kary ostrzegł zarządzających serwisem. Jeśli w przyszłości zdarzy im się ponownie złamać przepisy, zostanie na nich nałożona kara w wysokości 250 tys. euro.
To może być przełomowa decyzja dla firmy Marka Zuckerberga. Może ona oznaczać, że niektóre firmy nie będą chciały promować facebookowego znaczka. Według The The Local dane użytkowników w takich przypadkach zostają zapisane również na serwerze danej strony na FB i są tam przechowywane. Firmy mogą zacząć obawiać się ewentualnych konsekwencji związanych z magazynowaniem takich danych.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.