Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

pogoda
Warszawa
Sebastian Ogórek
Sebastian Ogórek | 
aktualizacja 

Lidlaki zawalczą z Gangiem Świeżaków. Lidl mści się na Biedronce

57

Świeżaki z Biedronki? Nie to Lidlaki od Lidla. Sieć się nie patyczkuje i wprowadza swoje maskotki do sprzedaży w tym samym dniu, co konkurent rusza z akcją promocyjną - dowiedziała się Wirtualna Polska. Takiej bitwy jeszcze w polskim handlu nie było.

Lidl nie odpuszcza Biedronce. Walka nie tylko o portfele rodziców, ale i o dusze dzieci.
Lidl nie odpuszcza Biedronce. Walka nie tylko o portfele rodziców, ale i o dusze dzieci. (Wirtualna Polska, Sebastian Ogórek)

Dotychczasowe wojny Biedronki i Lidla to pikuś przy tym, co wydarzy się w poniedziałek. Jak ustaliła Wirtualna Polska, w niemieckim dyskoncie będzie można wtedy dostać niemal identyczne zabawki co Świeżaki. W sprzedaży znajdzie się m.in. dojrzały pomidor, chrupiąca marchewka, soczysta śliwka. W sumie sześć zabawek.

Trwa ładowanie wpisu:facebook

Różnice pomiędzy Swieżakami a Lidlakami z Ryneczku – tak określa je sieć - są naprawdę trudno dostrzegalne. Te same kolory, kształty, rozmiary. Dobór warzyw i owoców ten sam. Zabawki nie wyprodukowała jednak ta sama firma, co dla Biedronki. Dyskont Świeżaki sprzedaje na licencji zakupionej od amerykańskiej spółki TCC Global, która specjalizuje się w organizowaniu programów lojalnościowych.

Lidl tymczasem zlecił produkcję swoich maskotek niemieckiej firmie Delta-Sport, która jest jej stałym współpracownikiem w dostawach produktów przemysłowych produkowanych w Azji, np. sprzętu sportowego, ubrań, rowerów. Lidlaki też najprawdopodobniej powstały w Chinach. Jak udało się nam potwierdzić, spełniają wszystkie normy. Ba, mogą się nimi bawić dzieci niemające jeszcze roczku.

Po czym dzieci odróżnią je od oryginałów? Chyba tylko po tym, gdzie je kupią.

Jedna z maskotek to nie Lidlak. Potrafisz odróżnić?

(Wirtualna Polska, Sebastian Ogórek)

Rodzice dostrzegą też różnicę w cenie. Lidl nie organizuje akcji lojalnościowej, w której trzeba byłoby zbierać naklejki czy punkty. Jak policzyliśmy niedawno, aby dostać w Biedronce Świeżaka, trzeba wydać minimum kilkaset złotych. Konkurencja będzie natomiast po prostu sprzedawać maskotki. Według informacji Wirtualnej Polski cena wyniesie 9,99 zł za sztukę.

Cała akcja Lidla musiała być zaplanowana niczym intryga Franka Underwooda. Niemożliwe jest aby zabawki powstały w dwa-trzy dni. Zaprojektowanie, produkcja, sprowadzenie do Polski, dystrybucja materiałów do sklepów - to wszystko musiało trwać minimum kilka miesięcy. Dyskont przygotował się do ataku i tylko czekał w blokach, aż Biedronka ogłosi start swojej akcji.

W Biedronce, po informacji WP, zapewne popłoch. Pierwsza akcja ze Świeżakami okazała się gigantycznym sukcesem. Jak informowaliśmy niedawno, w sumie rozdano ponad 5 mln maskotek. Aby rodzice je dostali, musieli wydać minimum 3 mld zł. A zapewne kwota ta mogła być nawet 2-3 razy wyższa.

Druga edycja miała powtórzyć sukces i zwiększyć sprzedaż pod koniec roku. Teraz wynik jest zagrożony, bo na drodze stanął Lidl. Rodzice, zamiast zbierać naklejki w Biedronce i tłumaczyć dziecku, że jeszcze wszystkich nie ma, po prostu pójdą do konkurencji. Z biznesowego punktu widzenia to może nie do końca czysty, ale jednak celnie wymierzone cios w konkurenta.

Zagranie Lidla śmiało można traktować jako zemstę. W zeszłym roku Lidl zorganizował akcję "Zrób zakupy za minimum 100 zł i odbierz bon 20 zł na kolejne". Szybko na to odpowiedziała Biedronka, która dała 25 zł rabatu. Podobnych przepychanek było więcej. Przykładowo, gdy Lidl wprowadził do siebie Kartę Dużej Rodziny, Biedronka szybko urządziła swoją akcję. Rok temu niemiecki dyskont na swoim profilu na Facebooku wrzucił nawet zdjęcie kurczaka z napisem "świeżak".

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Wyniki Lotto 31.03.2025 – losowania Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Ujawnili dokument. USA nie pomogą Europie w przypadku ataku Rosji?
Gorąco w Gruzji. Tak zachowała się Rosjanka. Jest wideo
Odrodzenie w Azji Środkowej. Wielkie koty powracają
Szukali go w Hiszpanii. Został złapany w Polsce
Burza po nagraniu z Wrocławia. Pokazali jak świętują muzułmanie
Prezydent Finlandii o przyszłych relacjach z Putinem. Zachęca do dialogu
Kierowca wjechał pod prąd. Słono za to zapłacił
Urocza reporterka nasłuchała się wyzwisk na stadionie. Wszystko transmitowała TV
Aktywiści uderzają w Teslę. Oblali farbą salon w Berlinie
Carlo Ancelotti czeka na decyzję sądu. Sprawa o ponad milion euro
Putin ogłasza pobór do wojska. Największy od trzech lat
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić