Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Maratony sklepowe odchodzą do historii. Czas na... YouTube

Przedświąteczna gorączka zakupów i godziny spędzane na szukaniu idealnych prezentów przechodzą do historii. Przynajmniej tak widzi to Google.

zakupy
zakupy (Fotolia)

Mobilny internet zrewolucjonizował sposób, w jaki kolejne pokolenia robią zakupy przed Bożym Narodzeniem. Google informując o trendach w handlu chce zachęcić internautów, trochę na zasadzie samospełniającej się przepowiedni, do wydawania pieniędzy z pomocą serwisu YouTube.

Szukając pomysłu na prezent 80 proc. Amerykanów oglądało recenzje na YouTube, 68 proc. wybierało produkty "pokazywane na filmach ludzi takich jak ja", a 45 proc. swój wybór opierało na wiedzy eksperckich wideo-poradników. Aż 28 proc. zakupów w sklepie "z cegły" poprzedziło porównywanie cen i recenzji z pomocą telefonu.

Nie dziwi więc, że w październiku YouTube promował pierwszy z wielu "Awesome Stuff Weeks" (tydzień fantastycznych rzeczy). Gwiazdy YouTube'a zostały sprowadzone do roli prowadzących telezakupy. Ich materiały promujące np. buty zgrabnie połączono z technologią interaktywnych reklam "TrueView". Polega to na tym, że podczas emitowania wideo, pojawia się nakładka z reklamą w którą można kliknąć i przenieść się na stronę sklepu. Na pierwszy ogień poszła moda, w kolejnych tygodniach YouTube promować będzie gadżety, potem widea dotyczyć mają Bożego Narodzenia.

*Google mówi o "rewolucji". *Opierając się m.in. na badaniach IPSOS MediaCT, Google dowodzi masowego odchodzenia od "sklepowych maratonów" na rzecz szybkich zakupów dokonywanych z pomocą smartfona. Potwierdzeniem sondażowych danych mają być własne statystyki Googla. Skoki zainteresowania przed typowimi dniami zakupowych szaleństw, jak Cyber Poniedziałek czy tu wstaw treść są coraz mniej wyraźne.

Zamiast tego widać stopniowy, rozłożony w czasie wzrost zainteresowania prezentami i zakupami - informuje Google.

(google)

Komórki powoli dominują handel w sieci. Według danych z Google Analytics wartość zakupów z użyciem telefonu wzrosła w USA w przeciągu roku o 64 proc., stanowiąc już blisko 30 proc. wszystkich zakupów dokonywanych online.

(Micro-Moments and the Shopper Journey/HBR/Google)
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Nagi mężczyzna w masce zaczepia kobiety. "Wyglądał jak obłąkany"
Rosjanin błagał o litość. Pokazali nagranie w sieci
Wyniki Lotto 21.02.2025 – losowania Euro Jackpot, Multi Multi, Ekstra Pensja, Ekstra Premia, Mini Lotto, Kaskada
Nie żyje dwóch młodych strażaków. To kolejna tragedia w regionie
EuroBasket 2025. Litwa z ogromną przewagą pokonała Polskę
Chaos na pokładzie. Turystka rozebrała się do naga podczas lotu
O włos od tragedii na przejeździe kolejowym w Starej Wsi. Jest nagranie
Niepokój u sąsiada Rosji. Krisjanis Karins: "Trzeba robić to, co robi Polska"
Szedł chodnikiem w piżamie i kapciach. Nie wiedział, kim jest
29-letni Polak zginął w Hiszpanii. Wiadomo, kiedy odbędzie się pogrzeb
Kylian Mbappe pławi się w luksusie. Wyciekła wartość jego nowego domu
Aktualizacja mObywatela. W aplikacji pojawiły się zmiany
KOMENTARZE WYŁĄCZONE
Sekcja komentarzy coraz częściej staje się celem farm trolli i polem do dezinformacji. Dlatego zdecydowaliśmy się wyłączyć możliwość komentowania pod tym artykułem.
Redakcja o2.pl
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić