*Według sądu, może to być mylące dla konsumentów. * Firmy, które wystąpią o rejestrację znaków towarowych łączących przedrostek "Mc" albo "Mac" z jedzeniem i piciem, nie dostaną takiej zgody. Zdaniem sędziów klienci kojarzą przedrostek z produktami spółki McDonald's, dlatego powinny być one zarezerwowane tylko dla ich produktów. Inne firmy wykorzystują popularność amerykańskiej sieci, a klienci chętniej kupują przez to ich produkty. Tym samym producent czerpie z tego niezasłużone korzyści.
*Sprawa dotyczy skargi spółki Future Enterprises z Singapuru. * W 2008 r. firma zgłosiła do rejestracji unijny znak towarowy "maccofee". Zgłoszenie zostało przyjęte przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej, a w odpowiedzi McDonald's złożył wniosek o unieważnienie zaproponowanej nazwy. Sąd uznał rację firmy ze Stanów Zjednoczonych, więc Future Enterprises wniosła sprawę do unijnego sądu. Jednak w ogłoszonym 5 lipca 2016 r. wyroku sąd UE oddalił skargę i utrzymał w mocy opinię urzędu.
Jest wysoce prawdopodobne, że znak towarowy "maccoffee" funkcjonuje w cieniu spółki McDonald's, by korzystać z jej atrakcyjności, reputacji i prestiżu oraz by wykorzystać, bez żadnej rekompensaty finansowej, wysiłek handlowy włożony przez spółkę McDonalds w wykreowanie i utrzymanie wizerunku jej znaku towarowego - argumentował w uzasadnieniu wyroku sąd UE.
*Omawiane produkty żywnościowe i usługi skierowane są do tej samej grupy odbiorców. * Sąd podkreślił, że nazwa "maccoffee" oraz nazwy zarejestrowane przez McDonalds są do siebie łudząco podobne, zarówno pod względem fonetycznym, jak i wizualnym.
Autor: Sylwia Owca
Teraz serce internetu w jednej aplikacji. Bądź na bieżąco i pobierz w Google Play albo App Store.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.