Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Jakub Stasiak
Jakub Stasiak | 

MEN: nauczanie zdalne działa w 90 proc. szkół. Jak jest w rzeczywistości?

14

Zdaniem resortu edukacji nauczanie zdalne funkcjonuje poprawnie już w 90 proc. szkół. Nauczyciele nie pozostawiają jednak złudzeń. Ich zdaniem sytuacja pozostawia wiele do życzenia, głównie z powodu udostępnionych przez MEN pomocy naukowych do e-learningu.

MEN: nauczanie zdalne działa w 90 proc. szkół. Jak jest w rzeczywistości?
MEN: nauczanie zdalne działa w 90 proc. szkół. Jak jest w rzeczywistości? (123RF)

MEN: nauczanie zdalne działa w 90 proc. szkół. Jak jest w rzeczywistości?

Przypomnijmy, że w związku z sytuacją epidemiologiczną na terenie kraju zajęcia w szkołach zostały odwołane przynajmniej do Wielkanocy. Komentatorzy są jednak zgodni co do tego, że termin ten może zostać wydłużony, czego nie wykluczają same władze resortu. Sposobem na poradzenie sobie z kryzysową sytuacją miało być nauczanie zdalne. W praktyce tzw. e-learning przyprawia belfrów o zawrót głowy, a z problemami borykają się również ich podopieczni.

Zobacz także: Oglądaj: Epidemia koronawirusa w Polsce. Szkoły zawieszone do Wielkanocy. Mateusz Morawiecki o decyzji

Wdrożone rozporządzenie dot. nauczania zdalnego określa, że to dyrektor jest odpowiedzialny za zapewnienia uczniom odpowiednich warunków do uczenia się zdalnie. Co jednak w sytuacji, gdy zawodzi technika? Już pierwszego dnia od wprowadzenia przepisów (środa 25 marca - red.) doprecyzowujących zagadnienie e-learningu dla szkół w całym kraju nastąpiła wielka awaria systemów obsługujących elektroniczne dzienniki (m.in. Librus i Vulcan). Nauczyciele ani uczniowie nie byli wówczas w stanie przesłać ani zrobić żadnych zadań.

MEN: nauczanie zdalne działa w 90 proc. szkół. Jak jest w rzeczywistości?

Obecnie trwają prace nad zwiększeniem przepustowości łącza m.in. e- dzienników. Zabieg ma na celu wykluczenie potencjalnych awarii w kolejnych tygodniach nauki. Mimo to nadal pojawiają się liczne głosy wśród samych nauczycieli, że poszczególne platformy do nauczania zdalnego (w szczególności Librus i Vulcan) nie wytrzymują wzmożonej aktywności na ich serwerach.

Jeszcze przed wprowadzeniem rozporządzenia MEN informował, że blisko 90 proc. szkół jest gotowych do prowadzenia zajęć o charakterze zdalnym. Praktyka obnaża jednak problemy, których rozwiązanie jest szczególnie trudne, gdy zmiany wdraża się tak ekspresowym tempie. Ostatecznie jednak odpowiedzialność za nauczanie zdalne (i problemy z nim związane - red.) spada na dyrektorów oraz nauczycieli, którzy sami stają się ofiarami problemów natury technicznej.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Polskie szachistki triumfują nad Resztą Świata we Wrocławiu
Tragiczny wypadek pod Wrześnią. 19-latka zginęła na miejscu
Naukowczynie nie mają wątpliwości. Im więcej betonu, tym mniej piskląt przeżyje wiosnę
Mieszkańcy Krakowa żyją w strachu. Wataha opanowała okolice
Mały powerbank - ogromne szkody. To on miał doprowadzić do pożaru samolotu Air Busan
Dramat polskiego himalaisty. Lawina zeszła nagle
Zdecydowali się na to jako pierwsi. Algieria sięga po rosyjskie myśliwce
Podbiegł do Lionela Messiego i... to nie zdarza się często
87-latek jechał A4 pod prąd. Jego tłumaczenie zdziwiło policjantów
W tym pożarze zginęło 56 osób. Właściciel bloku usłyszał wyrok
Co tak naprawdę oznaczają numery na jajkach? Jakie wybrać?
Jak skutecznie usunąć rdzę z metalu? Pomoże popularne warzywo
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić