Polacy nie są skłonni do zmiany swoich nawyków, jeśli nie widzą jasnego, konkretnego i wymiernego celu. Do takiego wniosku można dojść, analizując deklaracje dotyczące oszczędzania zebrane w badaniu MAM "Dziurawa Kieszeń Polaka”.
Jeśli jednak pojawi się przed nami konkretny cel, jak np. kupno nowego samochodu, wówczas sytuacja zmienia się diametralnie - mówi w rozmowie z MarketNews24 Jakub Jugo, ekspert MAM.
22 proc. Polaków oszczędza na samochód, a 13 proc. na wakacje. Natomiast 12 proc. gromadzi oszczędności, aby przeprowadzić remont mieszkania, a taka sama jest skłonność do gromadzenia kapitału w celu zabezpieczenia przyszłości.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.