Materiał został przygotowany przez dziennikarzy rosyjskiej stacji RT. Zestawili oni schemat lotów w Europie z 8 kwietnia 2019 roku oraz z 6 kwietnia 2020 roku, uwidaczniając wyraźny spadek. Zgodnie z ich szacunkami w konsekwencji zmniejszenia liczby lotów globalni przewoźnicy borykają się ze stratami o łącznej wysokości dziesiątek miliardów dolarów.
Najbardziej dotkliwie pandemię COVID-19 mają odczuć azjatyccy przewoźnicy. Zgodnie z prognozami IATA (Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych – przy. red.) w 2020 roku odnotują straty w wysokości 28 mld dolarów.
Koronawirus: jak zmniejszyła się liczba lotów od wybuchu pandemii COVID-19?
Według ustaleń "The Guardian" liczba pasażerów i lotów rzeczywiście spadła w ostatnich miesiącach. Jednak nie wszystkie maszyny zostały uziemione – w powietrzu pozostaje mniej niż połowa w porównaniu do ubiegłego roku. Do statystyki Flightradar24 wliczono loty, podczas których osiągnięto wysokość co najmniej 50 stóp nad ziemią (ok. 0.01524 kilometrów).
Wiele linii lotniczych podjęło decyzje o zmniejszeniu przepustowości części tras. W ten sposób starają się zrekompensować sobie brak popytu na usługi niższymi kosztami paliwa.
Dyrekcja Generalna Lotnictwa Cywilnego w Indiach rozważa wznowienie lotów. Ma to nastąpić, kiedy rząd zdecyduje się na zniesienie części ograniczeń, nałożonych w celu zapobieżenia rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Podróże będą odbywały się jednak z zachowaniem zasady dystansu społecznego, m.in. przez obsadzenie tylko 60 z 180 miejsc w samolotach. Pasażerowie zostaną również poproszeni o utrzymanie odległości od współtowarzyszy lotu na lotnisku, a także pojawienie się około 1 godziny i 15 minut wcześniej niż w przeszłości.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.