Najbardziej wartościową marką jest Apple. Jej wartość wyceniano w 2015 roku na 128,3 mld dol. Z kolei teraz to już prawie 146 mld dol. Takie wyceny sprawiają, że Apple kolejny rok z rzędu ląduje na pierwszym miejscu zestawienia.
W pierwszej piątce znalazły się jeszcze Google, Samsung, Amazon i Microsoft. Gigant internetowego handlu ma powody do radości, ponieważ udało mu się wskoczyć na czwartą lokatę z ósmego miejsca w ubiegłym roku. O jedno oczko awansowało także Google. Spadki w dół zaliczyły z kolei Samsung i Microsoft.
W zestawieniu już na pierwszy rzut oka dominują firmy amerykańskie. Widać jednak coraz więcej marek chińskich. W pierwszej dziesiątce znalazł się operator China Mobile (9. miejsce), a na dalszych miejscach wylądowały m.in. ICBC (14) czy China Construction Bank (15). Z kolei pierwsza najbardziej wartościowa marka europejska znalazła się dopiero na 16. lokacie (BMW). Niestety, w całym zestawieniu (500 pozycji) nie ma wzmianki o Polsce.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.