Nauczanie zdalne. Część narzędzi do nauki w domu przestała działać
Przypomnijmy, że w myśl nowego rozporządzenia MEN dot. e-learningu, od środy (25 marca) nauczanie zdalne ma charakter obowiązkowy dla wszystkich nauczycieli i szkół. Już z samego rana część serwerów obsługujących szkolne systemy okazała się nieprzygotowana, a większość narzędzi do e-nauczania przestało działać. Przeciążenia, spowodowanego wprowadzeniem tymczasowych zmian w systemie nauczania, nie wytrzymał również elektroniczny dziennik Librus.
Jak z kolei poinformowała witryna Vulcan, poranne problemy techniczne, które utrudniały zalogowanie się oraz korzystanie z aplikacji hostowanych w tym e-dziennika UONET+, mają charakter przejściowy. Duża część nauczycieli kontynuowała zajęcia pomimo początkowych trudności za pośrednictwem platform typu Microsoft Teams, aplikację Zoom czy komunikator Discord.
Nauczanie zdalne. Część narzędzi do nauki w domu przestała działać
- Gdy nauczyciele będą wykonywali swoją pracę zdalnie, należy im się pełne wynagrodzenie, łącznie ze stażowym czy dodatkiem funkcyjnym. Jeżeli będzie to tylko gotowość do pracy i pracownicy nie będą wykonywali żadnych zadań, wtedy będzie należało im się zasadnicze wynagrodzenie - wyjaśnił minister edukacji narodowej Dariusz Piontkowski za pośrednictwem Facebooka. Oświadczenie ma związek z wątpliwościami wielu nauczycieli odnośnie wypłacanych trakcie kwarantanny pensji.
*Czytaj też: *Koronawirus oczami KEP. Rzecznik Episkopatu nie wyobraża sobie, by wierni opuścili kościoły
Przypomnijmy, że z powodu pandemii koronawirusa uczniowie i nauczyciele od 12 marca nie uczestniczą w zajęciach na terenie szkół. Zajęcia zostały zawieszone do 10 kwietnia (zarówno w szkołach, jak i przedszkolach), jednak rozwijająca się sytuacja epidemiologiczna na terenie kraju może wymusić na resorcie edukacji przesunięcie tej daty o kolejnych kilka tygodni. Jednocześnie od dziś placówki mają obowiązek prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.