*Dowiedli tego naukowcy z Królewskiego Instytutu Technologii w Melbourne. *Przeanalizowali wyniki testów, w których wzięło udział ponad 12 tys. uczniów liceów z "Programu Międzynarodowej Oceny Uczniów". Zauważono wyraźny związek między spędzaniem czasu na graniu, a wynikami w szkole gracza.
Wielbiciele gier radzili sobie lepiej niż osoby stroniące od takich rozrywek. Dokładniej - chodzi o przedmioty ścisłe. Grający codziennie na testach z matematyki dostawali o 17 punktów powyżej średniej. Lepiej radzili sobie też w chemii, ponieważ w grach czasem musieli znać przynajmniej jej podstawy.
*Badacze zauważyli też inną prawidłowość, ale u korzystających z Facebooka. *Takim licealistom gorzej szło z przedmiotów ścisłych. Dostawali nawet 20 punktów poniżej średniej.
Autor: Krzysztof Narewski
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.