Użytkownicy FB nie mogą kontrolować przekazywania swoich danych. Facebook stale zmienia algorytmy prywatności, powiększając wiedzę na temat właścicieli kont.
Obecnie nawet Facebook nie wie, jak jutro wykorzysta zebrane dzisiaj informacje o tobie - czytamy w Daily Dot słowa Joego McNamee, przewodniczącego EDRi.
Facebooka od dawna oskarża się o naruszanie prywatności. Na bazie zebranych przez nią informacji o użytkownikach indywidualnie dostosowane reklamy wyświetlały się nawet tym internautom, którzy wylogowali się już z portalu.
Jeżeli chcesz kontrolować swoje dane, sprawdź preferencje reklamowe. W tej zakładce dowiesz się, ile wie o tobie Facebook i jak te informacje kategoryzują cię jako konsumenta. Jeżeli nie spodoba ci się lista „reklamodawców z twoimi informacjami kontaktowymi”, możesz ją zmodyfikować.
Autor: Paulina Kwiatkowska
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.