Okręty miałyby być od początku produkowane na terenie naszego kraju. Polska stocznia będzie współpracować z placówką ThyssenKrup w niemieckiej Kilonii - podaje "Radio Szczecin". Jest jedno ale. Niemcy zgodzą się na wybudowanie całej infrastruktury na terenie naszego kraju, jeśli kupimy od nich okręty podwodne.
U-Booty wybudować ma Morska Stocznia Gryfia, należąca do Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Niemiecki kontrahent ocenił, że logistycznie jest to najlepsza lokalizacja. Co prawda Szczecin i Kilonię dzieli prawie 350 kilometrów, jednak infrastruktura pozwoli na szybki transport gotowych elementów łodzi. Wartość kontraktu opiewa na *10 miliardów złotych. *
Nie jest naszą ambicją być właścicielem okrętowej spółki w Polsce, choć bierzemy też pod uwagę zaangażowanie kapitałowe. Jeśli zdobędziemy polskie zamówienia i przeniesiemy budowę okrętów do was, chcielibyśmy przede wszystkim dysponować sprawnym, efektywnym przedsiębiorstwem (...) - mówi dyrektor ThyssenKrupp Schön.
*Polacy są zainteresowani kupnem okrętów U-214. * Te niewielkie 65-metrowe okręty są korzystają z napędu elektrycznego. Pierwsza jednostka weszła do służby w 2007 roku, zatem konstrukcja jest stosunkowo młoda. Głębokość, na jaką mogą zanurzyć się okręty, to 400 metrów. 27-osobowa załoga może spędzić pod wodą do trzech tygodni. Na pokładzie znalazło się miejsce na 16 torped.
Widziałeś lub słyszałeś coś ciekawego? Poinformuj nas, nakręć film, zrób zdjęcie i wyślij na redakcjao2@grupawp.pl.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.