Kristian Henrik Svindal jest norweskim taksówkarzem. W jego kraju, za sprawą szeroko propagowanych dopłat promujących elektromobilność, największą popularnością na rynku cieszą się samochody elektryczne. Taki też model wybrał Kristian: pojemną i ekologiczną Teslę Model X.
Na norweskich drogach elektryczne tesle w roli taksówek nie są niczym niezwykłym, ale praktyka pokazuje, że nie zawsze się w tej roli sprawdzają. Tak było w przypadku opisywanego taksówkarza, ponieważ przez pierwsze dziewięć miesięcy od zakupu musiał on odstawiać swoje auto do serwisu aż jedenaście razy.
Przestoje oznaczały dla Kristiana wymierne straty. Wyliczył on, że przez awarie auta nie mógł on wykonywać swojego zawodu przez 30 dni. Zwrócił się więc do krajowego dystrybutora Tesli o rekompensatę: po 3 tys. norweskich koron (1220 zł) za każdy dzień pobytu auta w serwisie. Regionalny przedstawiciel producenta auta przystał na te warunki i wypłacił taksówkarzowi sowite odszkodowanie.
Zobacz też: Autokult #10: testujemy renault, sprawdzamy Teslę Model 3 w trasie i sprawdzamy reklamę Tesli
Na tym jednak sprawa się nie skończyła. Po paru kolejnych tygodniach samochód znów został unieruchomiony. Dla Norwega miarka się przebrała i zażądał od Tesli odszkodowania w wysokości 120 tys. koron (ok. 48 tys. zł).
Tym razem producent już nie był taki chętny do ugody, w związku z czym taksówkarz skierował sprawę do sądu. Ten stanął po stronie swojego obywatela i zobowiązał producenta do pokrycia roszczenia. Tesla musiała też wykupić od Kristiana samochód za jego rynkową wartość. By uniknąć w przyszłości takich sytuacji, sam wygrany też musiał spełnić jeden warunek: podpisać oświadczenie, że już nigdy w życiu nie kupi kolejnego auta tej marki. Po takiej obietnicy obydwie strony w sporze chyba odetchnęły z ulgą.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.